لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۲

مردان مسلح دستکم ۲۶ تبعه قطر را در بیابان‌های عراق ربودند


حدود ۱۰۰ مرد مسلح اوایل روز چهارشنبه ۲۵ آذرماه با حمله به اردوگاه شکارچیان قطری در بیابان‌های نزدیک مرز عراق و عربستان سعودی، ۲۶ تبعه این کشور را ربودند که چند تن از اعضای خانواده سلطنتی نیز در میان آن‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو افسر پلیس در سماوا با تایید خبر این آدم ربایی، گفتند که نیروهای امنیتی عراق عملیات جستجوی وسیعی را برای پیدا کردن آن‌ها در منطقه آغاز کرده‌اند.

فلیح الزیادی، فرماندار سماوا، به خبرگزاری رویترز گفته است: «گروهی از مردان مسلح سوار بر خودروهای پیکاپ دستکم ۲۶ قطری را از اردوگاه آن‌ها در منطقه بضیه در بیابان سماوا در نزدیکی مرز عربستان سعودی ربودند».

هنوز هیچ گروهی مسوولیت این آدم ربایی را برعهده نگرفته است. شکارچیان کشورهای حاشیه خلیج فارس معمولا در این فصل از سال به مناطق جنوبی عراق سفر می‌کنند.

وزارت امور خارجه قطر ربوده شدن شهروندان این کشور در عراق را تایید کرد ولی اشاره‌ای به تعداد افراد ربوده شده نکرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفته که در حال رایزنی با دولت عراق برای اطمینان «هرچه سریع‌تر» از آزادی افراد ربوده شده است. این بیانیه افزوده که شکارچیان قطری با مجوز رسمی وزارت کشور عراق وارد خاک این کشور شده بودند.

یک سرهنگ پلیس سماوا می‌گوید که تعدادی محافظ عراقی این گروه از شکارچیان را همراهی می‌کردند ولی انتظار نداشتیم که شمار زیادی از مردان مسلح به آن‌ها حمله کنند.

وی که نخواست نامش فاش شود، افزود: «ما از حمله دستکم ۱۰۰ نفر با نورافکن و سلاح‌های سبک به اردوگاه قطری‌ها و ربودن شکارچیان در حوالی سه بامداد روز چهارشنبه صحبت می‌کنیم».

یک افسر دیگر پلیس اظهار داشت اطلاعات اولیه بیانگر این است که مردان مسلح همراه با گروگان‌های خود به استان ناصریه در ۳۰۰ کیلومتری جنوب بغداد رفته‌اند.

XS
SM
MD
LG