لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۰

واکنش مدیر رادیو فردا به ادعای جانشین فرمانده «سپاه صاحب‌الزمان اصفهان»


آرمان مستوفی، مدیر رادیو فردا، شامگاه یکشنبه ۱۵ بهمن ادعای جانشین فرمانده «سپاه صاحب‌الزمان اصفهان» مبنی بر بازداشت خبرنگار این رسانه در جریان ناآرامی‌های دی‌ماه گذشته را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های تسنیم و فارس، مجتبی فدا، جانشین سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان، شامگاه یکشنبه در یک سخنرانی ادعا کرد که هشتم دی‌ماه، روز نخست اعتراض‌‌ها در اصفهان، فردی که وی او را «خبرنگار رادیو فردا» نامید، به دست سپاه دستگیر شد.

وی گفته است: «روز جمعه هشتم دی‌ماه نخستین کسی که در اصفهان در کنار سی‌وسه پل دستگیر شد خبرنگار رادیو فردا بود، کسی که در کف رودخانه، خبر، اطلاعات و اخبار لحظه به لحظه اغتشاشات را به خارج از کشور منتقل می‌کرد».

مجتبی فدا در بخش دیگری از اظهاراتش افزوده است: «افرادی که در این جریان دستگیر شدند هیچ کدام بیکار نبودند، گوشی تلفن همراه کمتر از یک‌ونیم میلیون تومان نداشتند، برخی از این افراد مشروبات الکی مصرف کرده بودند، در صحنه حضور داشتند و شعار درود بر رضا شاهی سر می‌دادند که بسیاری از خاک ایران را از دست داده بود».

رادیو فردا ادعای این فرمانده سپاه پاسداران مبنی بر دستگیری خبرنگار این رادیو در جریان ناآرامی‌های اخیر در شهر اصفهان را تکذیب می‌کند.

آرمان مستوفی، مدیر رادیو فردا، با تکذیب این ادعا به سابقه انتشار خبرهایی از این دست اشاره کرد و گفت: «حدود یک ماه پیش هم گفته بودند که یکی از دستگیرشدگان اعتراف کرده که با رادیو فردا ارتباط داشته است. من نمی‌دانم که این اعترافات تحت چه شرایطی و چگونه گرفته می‌شوند، ولی واقعیت این است که رادیو فردا در ایران هیچ خبرنگاری ندارد؛ نه دائمی، نه پاره وقت، و نه خبرنگار آزاد».

وی افزود: «ما به هیچ‌وجه هیچ نوع ارتباط کاری و شغلی با هیچ‌کس در ایران نداریم».

پیشتر شمار دیگری از مقام‌های جمهوری اسلامی بدون ارائه سند و مدرک گروه‌های سیاسی درون و بیرون از حاکمیت و کشورهای خارجی را مسئول تظاهرات و تجمعات اعتراضی دی ماه گذشته معرفی کرده بودند.

در جریان این اعتراض‌ها که در دهها شهر ایران صورت گرفت دستکم ۲۵ نفر کشته و حدود پنج هزار نفر بازداشت شدند.

معترضان در تظاهرات و راهپیمایی‌های خود شعارهای تندی علیه رهبران جمهوری اسلامی، سیاست‌های منطقه‌ای ایران و همچنین شعارهایی در حمایت از رضاشاه و خاندان سلطنت پهلوی سر دادند.

XS
SM
MD
LG