لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۹

تجمع اعتراضی گروه «حزب‌الله» علیه مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی


حسین الله کرم رهبر گروه موسوم به حزب‌الله در تجمع اعتراضی روز جمعه علیه مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی.
حسین الله کرم رهبر گروه موسوم به حزب‌الله در تجمع اعتراضی روز جمعه علیه مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی.

در ادامه واکنش‌های اصولگرایان به برگزاری مسابقه فوتبال بین ایران و کره جنوبی در روز تاسوعا، گروهی از نیروهای موسوم به «حزب‌الله» روز جمعه در میدان فلسطین تجمع کردند و امام جمعه تهران نیز از تماشاگران خواست که به جای کف زدن فریاد «یاحسین» سر دهند.


به گزارش خبرگزاری ایلنا، «حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر» از معترضان به برگزاری این مسابقه پس از پایان نمازجمعه روز ۱۶ مهر در در میدان فلسطین تجمع کردند.

خبرگزاری ایلنا از حضور حسین الله‌کرم در این تجمع خبر داده و او را از اعضای گروه «انصار حزب‌الله» معرفی کرده است. این درحالی است که گروه انصار حزب‌الله از سال‌ها پیش اعلام کرده که آقای الله کرم عضو این گروه نیست.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

این عضو سابق گروه «انصار حزب‌الله» در سال‌های گذشته گروهی به نام «نوسازی معنوی حزب‌الله» را راه‌اندازی کرده و پس از آن نیز گزارش جدیدی درباره ملحق شدن دوباره او به گروه «انصار حزب‌الله» منتشر نشده است.

حسین الله کرم در این تجمع بیانیه‌ای را قرائت کرد که در آن ضمن ابراز نگرانی از «شکسته شدن حرمت عاشورا» درخواست تغییر زمان برگزاری این مسابقه و یا لغو آن مطرح شده است.

به گفته آقای الله کرم، این گروه پیشنهادهایی چون برگزاری مسابقه در یک کشور دیگر و یا برگزاری مسابقه بدون حضور تماشاچیان را مطرح کرده که مسئولان آن را نپذیرفته‌اند.

وی از قوه قضاییه خواست، با کسانی که «بسترساز تصمیم برگزاری این بازی هستند»، برخورد شود و تاکید کرد که در «صورت حرمت شکنی عاشورا» این مسئولان باید استعفا کنند و یا از کار برکنار شوند.

بازی حساس ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، در روز تاسوعا در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. موضوعی که با مخالفت شدید برخی چهره‌های اصولگرا در ایران مواجه شده است.

از جمله ۵۶ نماینده مجلس و محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خواستار تغییر زمان این مسابقه و یا لغو آن شده‌اند.

در مقابل علی مطهری نایب رییس مجلس در نامه‌ای خطاب به آقای یزدی این رویکرد وی را «غیرقابل هضم» و «یادآور کلیسای قرون وسطی» دانسته است.

محمدرضا ساکت رییس سازمان تیم‌های ملی اعلام کرده که ایران «۱۰ راهکار مختلف» برای تغییر زمان این مسابقه پیش بینی کرده بود اما با موافقت فیفا مواجه نشد.

در همین حال برخی از چهره‌های اصولگرا با اشاره به ممکن نبودن تغییر زمان بازی خواستار برگزاری این مسابقه با شرایط خاص از جمله برگزاری مراسم عزاداری در ورزشگاه آزادی شده‌اند.

از جمله به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد علی موحدی کرمانی امام جمعه تهران گفت که اگر قرار است شب عاشورا مسابقه فوتبال برگزار شود، فضای ورزشگاه «باید صد در صد عاشورایی و کربلایی باشد».

وی از مقامات فدراسیون فوتبال خواست که ورزشگاه آزادی را «سیاه‌پوش» کنند و تماشاگران به جای کف زدن فریاد «یاحسین» سر دهند.

پیش از این نیز حزب موتلفه اسلامی، از احزاب اصولگرا، ضمن تقاضای مجازات «مقصران» برگزاری این مسابقه در روز تاسوعا، خواستار اجرای مواردی چون برگزاری مراسم عزاداری در ورزشگاه، «برجسته‌سازی مناسک مذهبی» «عدم تصویربرداری و نمایش از هیجانات شادی بخش تماشاگران» و «کنترل صدای ورزشگاه در مواقع وقوع هیجانات و یا گل» شده بود.

XS
SM
MD
LG