لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۱

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ایران


وزیر ارشاد ديروز درمازندران، ضمن انتقاد از دولت های پس از انقلاب، گفته که دولت نهم نوکر،عمله و تدارکاتچی است .
وزیر ارشاد ديروز درمازندران، ضمن انتقاد از دولت های پس از انقلاب، گفته که دولت نهم نوکر،عمله و تدارکاتچی است .

روزنامه سرمايه، از افزايش بيست در صدی قيمت مسکن در تهران و شهرهای بزرگ کشور طی دو ماه اخير خبر داده و نوشته که علت اين گرانی سرريز شدن نقدينگی وسرمايه های جديد به بخش مسکن است.


به نوشته اين روزنامه، در دو ماه گذشته حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی در کل آژانس های املاک تهران مورد معامله قرار گرفته و در برخی مناطق، اين واحدهای مسکونی از متری يک ميليون و ۲۰۰ تا دو ميليون تومان معامله شده اند.


سرمايه نوشته که قيمت فروش مسکن تا ۲۰ درصد و قيمت اجاره نيز ۱۰ تا ۲۰ درصد افزايش داشته است و در شهرهای اصفهان، تبريز و مشهد نيز گرانی مشابهی گزارش شده است .


روزنامه قدس گزارش داده که تعداد شرکت های ايرانی ثبت شده درامارات به ۷۲۰۰ مورد رسيده است.


به نوشته اين روزنامه، بر اساس تازه ترين آمار منتشر شده از سوی اتاق های بازرگانی وشهرداری های ابوظبی، دوبی، شارجه و رأس الخيمه تاکنون بيش از ۷۲۰۰ شرکت ايرانی در شهرهای مختلف امارات به ثبت رسيده اند و در حال فعاليت دراين کشور هستند.


به نوشته قدس، طبق آمار قبلی وتا سال ۲۰۰۶ ميلادی تعداد شرکت های ايرانی فعال در امارات ۶۵۰۰ شرکت گزارش شده بود .


روزنامه همبستگی از پيشنهاد هنگفت به گلدکوئيست برای تبليغ انتخاباتی يکی از فهرست های جناح راست خبر داده است.


اين روزنامه نوشته که برخی سرشاخه های شرکت های هرمی از جمله گلدکوئيست خبر داده اند که در روزهای اخير از سوی حاميان يکی از فهرست های اصلی اصولگرايان برای انتخابات شوراها با آنها تماس هايی گرفته شده است.


به نوشته همبستگی، در اين تماس ها به سرشاخه های اين شرکت های هرمی پيشنهاد شده که با دريافت مبلغی هنگفت و توزيع آن در بدنه اعضای اين شرکت ها، آنان را در جهت تبليغات اين فهرست سازماندهی کنند .



روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت در آستانه انتخابات شوراها و خبرگان از قول وزير ارشاد نوشته که دولت نوکر و عمله ملت است.

روزنامه جمهوری اسلامی، هشدار رئيس کميسيون اقتصادی مجلس به رئيس کل بانک مرکزی درباره سياسی شدن اين بانک رامنعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه، محمد شاهی عربلو به ابراهيم شيبانی رئيس کل بانک مرکزی نسبت به عملکردها و نظارت های سليقه ای و سياسی شدن اين بانک هشدار داده و گفته که اين گونه حرکت ها بازار پولی کشور را به خطر می اندازد.


رئيس کميسيون اقتصادی مجلس تاکيد کرده که عملکرد سليقه ای بانک مرکزی نگرانی شديدی را برای مجلس ايجاد کرده چرا که تصميمات بانک مرکزی سليقه بردار نيست.


جمهوری اسلامی ، به نقل از رئيس کميسيون اقتصادی نوشته: زمان آن رسيده که به رئيس کل بانک مرکزی هشدار دهيم که اين گونه حرکت ها در آينده خسارت های زيادی را به کشور وارد می کند که جبران آن بسيار مشکل خواهد بود .


روزنامه رسالت، به نقل از يک عضو کميسيون عمران مجلس نوشته که پرواز زود هنگام و قبل از رسیدن هواپیما به سرعت مجاز باعث سقوط آنتونف در هفته گذشته بوده است.



روزنامه رسالت، به نقل از يک عضو کميسيون عمران مجلس نوشته که پرواز زود هنگام و قبل از رسیدن هواپیما به سرعت مجاز باعث سقوط آنتونف در هفته گذشته بوده است.

به نوشته اين روزنامه، بهمن محمدياري درمورد علت سقوط هواپيمای آنتونف سپاه پاسداران، که يک هفته پيش در فرودگاه مهرآباد رخ داد گفته که اين هواپيما ۱۱ ثانيه قبل ازرسيدن به سرعت مطلوب اززمين بلند شده و همين باعث سقوط درلحظات ابتدايی پروازشده است.


اين عضو مجلس گفته که در بررسی های انجام شده،مکالمات کابين خلبان هواپيما عادی بوده و علت اين سانحه از سوی تيم تحقيق خطای انسانی اعلام شده است .


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت در آستانه انتخابات شوراها و خبرگان از قول وزير ارشاد نوشته که دولت نوکر و عمله ملت است.


به نوشته اين روزنامه، حسين صفار هرندی ديروز درمازندران، ضمن انتقاد از دولت های پس از انقلاب، تصميمات دولت های قبلی را تئوری پردازی نام داده و گفته که دولت نهم نوکر،عمله و تدارکاتچی است .


روزنامه همشهری از نوسان مجدد قيمت مواد پروتئينی وکالاهای مصرفی در کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، با وجود وعده های مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و بازرگانی در زمينه نبود کمبود در توليد و عرضه مرغ و تخم مرغ و عليرغم عرضه تخم مرغ در سطح شهر، نوسان قيمت این مواد غذایی همچنان ادامه دارد.


به نوشته همشهری، قيمت گوشت قرمز نيزکه از مدتی پيش روند افزايشی را آغاز کرده بود در روزهای اخير نابسامانی قيمت بيشتری را شاهد بوده است. همشهری همچنين نوشته که انواع روغن های نباتی و جامد نيز با افزايش ده درصدی قيمت مواجه شده اند.


به نوشته اين روزنامه، قند وشکرو حتی سيب زمينی در هفته های اخير گران شده اند و قيمت گوجه فرنگی به کيلويی هزارتومان رسيده است .


روزنامه کارگزاران از بحرانی شدن و شرايط بسيار ناسالم آلودگی هوا در شش منطقه تهران خبر داده است.


آلودگی هوای تهران سال گذشته تهران را چندین روز به تعطیلی کشاند و بر اساس آمارهای رسمی، سالانه منجر به مرگ نزديک به ده هزار شهروند تهرانی می شود .


XS
SM
MD
LG