لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۱

سازمان اطلاعات سپاه: ۱۵۷ کانال مستهجن تلگرامی را متلاشی کردیم


جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران می‌گوید این سازمان ۱۵۷ کانال «مستهجن» در تلگرام را «متلاشی» و سه شبکه بزرگ «فساد اقتصادی» را «معدوم» کرده است.

به گزارش خبرگزاری «بسیج»٬ حسین نجات روز پنجشنبه پنجم اسفند در مراسمی در بوشهر این خبر را اعلام و نیرو‌‌های اطلاعات سپاه را «ورزیده‌ترین نیروهای اطلاعاتی» معرفی کرد.

آقای نجات با تعریف و تمجید از نیرو‌های اطلاعات سپاه پاسداران گفت که آنها «امروز با مفسدان اقتصادی برخورد می‌کنند».

وی کشف «سه شبکه بزرگ بدهکاران اقتصادی» در ایران و بازداشت برخی اعضای آنها را از جمله اقدامات سازمان اطلاعات سپاه معرفی کرد.

نجات همچنین گفت این سازمان فردی که «شش هزار و ۵۰۰ میلیارد به بانک بدهکار بوده و به همه رانت داده» بود را بازداشت کرده است.

این مقام نظامی ۲۶ دی نیز اعلام کرده بود که در آینده «خبرهای مهمی از برخورد با باندهای متخلف و بزرگ اقتصادی و شبکه‌های نفوذی مرتبط با سرویس‌های بیگانه» منتشر خواهد شد.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در موضوعات سیاسی و امنیتی فعالیت می‌کند و در سال‌های گذشته با بسیاری از منتقدان حکومت جمهوری اسلامی برخورد کرده است. رییس این سازمان حسین طائب است.

حسین نجات همچنین با اشاره به نقش سازمان اطلاعات سپاه در دستگیری جیسون رضائیان مدعی شد که وی در ایران «شبکه جاسوسی» در ایران تشکیل داده بود.

نجات افزود که آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بارها از محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه، خواسته بود تا جیسیون رضائیان را به واشینگتن تحویل دهد.

وی اضافه کرد در پی «مجاهدت شهادت‌گونه نیروهای اطلاعاتی سپاه٬ آمریکا مجبور شد در قبال تحویل جیسون رضائیان، یک میلیارد ۴۰۰ میلیون دلار» پرداخت کند.

ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ۳۱ تیرماه سال ۹۳ در حالی که نقاب بر چهره داشتند جیسون رضاییان، خبرنگار ایرانی – آمریکایی روزنامه «واشینگتن‌پست» در تهران را همراه با همسرش، یگانه صالحی، در آپارتمان‌شان در تهران بازداشت کردند.

خانم صالحی پس از ۷۱ روز بازداشت و با وثیقه ۳۲ هزار دلاری علی رضاییان از زندان آزاد شد. ولی جیسون رضاییان در دادگاه به جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی متهم و از سوی قاضی صلواتی محاکمه شد.

وی که ۱۸ ماه در ایران زندان بود مهرماه امسال همراه با خانواده‌اش در یک دادگاه فدرال آمریکا از دولت ایران شکایت کرد و گفت گروگان جمهوری اسلامی بوده و در طول ۱۸ ماه زندان، مورد آزار روحی و جسمی قرار گرفته بود.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به شناسایی ۱۵۷ کانال به گفته وی٬ «مستهجن» در «تلگرام» در سه ماه اخیر از سوی نیرو‌های اطلاعات سپاه اشاره کرد.

وی گفت که سازمان اطلاعات سپاه در این رابطه «هشت نفر» را دستگیر کرد که «۷۰ درصد از آنها اظهار پشیمانی کردند».

نجات همچنین افزود که «اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات توانست ۱۵ تروریست که قرار بود در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه خرابکاری داشته باشند» را دستگیر کند.

XS
SM
MD
LG