لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۴

آلفونسو کوارون و فیلم جدیدش «روما» برندگان جوایز گلدن گلوب


آلفونسو کوارون برای فیلم «روما» دو جایزه بهترین فیلم به زبان غیرانگلیسی و بهترین کارگردانی را دریافت کرد.
آلفونسو کوارون برای فیلم «روما» دو جایزه بهترین فیلم به زبان غیرانگلیسی و بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

در مراسم گلدن گلوب امسال فیلم جدید آلفونسو کوارون به نام «روما» جایزه بهترین فیلم به زبان غیرانگلیسی و خود او نیز جایزه مهم بهترین کارگردانی را دریافت کرد. به این ترتیب فیلم «روما» که محصول شرکت نتفلیکس است بر جوایز خود افزود.

داستان این فیلم بر اساس ماجراهای زندگی پرستار آلفونسو کوارون در سنین کودکی در دهه هفتاد میلادی و در شهر مکزیکوسیتی شکل گرفته است و آقای کوارون یکشنبه شب هنگام دریافت جایزه خود در مراسم گلدن گلوب گفت به شدت تحت تاثیر دو بازیگر اصلی فیلم مارینا د تاویرا و یالیتزا آپاراسیو قرار گرفته است.

این داستان درام که به صورت سیاه‌وسفید و در شهر مکزیکوسیتی فیلمبرداری شده است به راحتی می‌توانست در بخش بهترین فیلم درام جوایز گلدن گلوب نامزد شود ولی به دلیل زبان آن طبق مقررات باید در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی زبان رقابت می‌کرد.

سایر نامزدها در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی زبان عبارت بودند از «دزد مغازه» محصول ژاپن، «کمپرناوم» محصول لبنان، « دختر» محصول بلژیک و «رویت را برنگردان» محصول آلمان.

لیدی‌گاگا برای فیلم «ستاره‌ای متولد شد» نامزد بهترین بازیگر زن بود ولی توفیقی به دست نیاورد.
لیدی‌گاگا برای فیلم «ستاره‌ای متولد شد» نامزد بهترین بازیگر زن بود ولی توفیقی به دست نیاورد.

آلفونسو کوارون در سخنان خود اشاره کرد که چگونه سینمای خوب «دیوارها را ویران و پل‌های جدیدی بین فرهنگ‌ها بنا می‌کند».

او در بخشی از سخنان خود افزود: «ما به مرور در می‌یابیم که این حکایت‌ها، فرم‌ها و چهره‌های جدید هر چند ممکن است غریبه به نظر بیایند ولی واقعا ناشناس نیستند. در می‌یابیم که با آنها وجوه مشترک فراوانی داریم».

آلفونسو کوارون اولین بار که روی صحنه حاضر شد به زبان اسپانیایی گفت: «ممنونم خانواده، ممنونم مکزیک».

او بار دوم که برای دریافت جایزه بهترین کارگران روی صحنه رفت از همه کسانی که کمک کردند تا فیلم جدید او وارد عرصه سینمای متعارف شود تشکر کرد.

این کارگردان افزود فیلم «روما» از ماجراهای زندگی پرستارش الهام گرفته و از مادر، خانواده و کشورش نیز تاثیر گرفته است.

«روما» از جمله فیلم‌های غیر انگلیسی زبان است که به اسکار ۲۰۱۹ معرفی شده و بسیاری از منتقدان معتقدند به احتمال فراوان در بخش بهترین فیلم اسکار امسال نیز نامزد خواهد شد.

هفتادوششمین مراسم اعطای جوایز گلدن گلوب که هر سال توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود برگزار می‌شود یکشنبه شب در بورلی‌هیلز کالیفرنیا برگزار شد.

در بخش درام، جايزه بهترین فیلم به «راپسودی بوهمی»، جایزه بهترین بازیگر زن به خاطر فیلم «همسر» به گلن کلوز و جایزه بهترین بازیگر مرد به خاطر فیلم «راپسودی بوهمی» به رامی مالک اعطا شد.

در بخش فیلم‌های کمدی و موزیکال جایزه بهترین فیلم به «کتاب سبز» رسید.

کریستین بیل به خاطر فیلم کمدی «معاون» جایزه بهترین بازیگر مرد و اولیویا کلمن به خاطر فیلم «سوگلی» جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

XS
SM
MD
LG