لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۴

وعده روحانی برای ارائه بسته پیشنهادی و لایحه شکستن رکود اقتصادی


حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، در نشست مشترک دولت و مجلس ایران خبر داد که بسته پیشنهادی و لایحه دولت برای شکستن رکود و رونق اقتصادی به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش سایت ریاست جمهوری ایران، آقای روحانی شامگاه یکشنبه ۲۲ تیر گفت: «اکنون وظیفه بزرگ ما شکستن رکود است. ما لایحه‌ای برای ایجاد رونق اقتصادی طراحی کرده‌ایم که به زودی در اختیار نمایندگان قرار خواهیم داد و بسته آن نیز برای شکستن رکود به زودی اعلام می‌شود.»

سخنان آقای روحانی همزمان با مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بیان شده است. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه گفت که اختلافات میان ایران و گروه ۱+۵ بر سر برنامه هسته‌ای تهران به قوت خود باقی است.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، نیز گفت که «تقریبا در همه موضوعات حساس مثل غنی‌سازی اختلاف وجود دارد و در هیچ موضوع مهمی اختلاف کم نشده است»

آقای روحانی در سخنان خود تایید کرد که اقتصاد ایران به دلایل مختلفی نظیر تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها دچار مشکل شده و افزود: «باید در مسیر درمان اقتصاد کشورمان حرکت کنیم.»

محمد باقرنوبخت، سخنگوی دولت حسن روحانی، ۱۸ تیر ماه از تصمیم دولت جهت تهیه «برنامه برای شرایط بدبینانه و حتی تشدید تحریم‌ها» خبر داده بود.

رییس جمهوری ایران همچنین از موفقیت دولت در کنترل نرخ تورم خبر داد و گفت: «مهار تورم در اقتصاد بیمار ما به منزله جلوگیری از خونریزی به منظور نجات بیمار از مرگ حتمی بود.»

«حمایت از دولت بزرگ‌ترین معروف است»

حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «امروز متاسفانه امر‌ به‌ معروف و نهی‌ از‌ منکر طوری تفسیر می‌شود که گویا امر به معروف فقط در خیابان‌ها و برای برخورد با عده‌ای بدحجاب است.»

وی اضافه کرد: «اگر دولت در مسیر درستی حرکت می‌کند حمایت از دولت بزرگ‌ترین معروف است و مجلس نیز وظیفه نظارت دارد.»

پیش از سخنان آقای روحانی در جلسه مشترک دولت و مجلس، احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، با طرح دیدگاه‌های خود درباره حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و کاهش جمعیت از دولت خواست تا با تدوین برنامه‌های عملی در رفع دغدغه‌های فرهنگی افرادی که او آن‌ها را «متدینین جامعه» خواند گام بردارد.

سخنان حسن روحانی درباره دخالت در زندگی مردم و دین دولتی در ماه‌های گذشته باعث اعتراض تعدادی از ائمه جمعه شده بود. حسن روحانی روز سوم خرداد گفته بود که «نمی‌شود مردم را با زور و شلاق به بهشت فرستاد.»

«اگر سه قوه مچ‌گیری کنند، کار مردم بر زمین می‌ماند»

رییس جمهوری ایران در بخشی از سخنان خود گفت که «اگر سه قوه بخواهند علیه یکدیگر مچ‌گیری کنند، کار مردم بر زمین می‌ماند.»

وی تاکید کرد که «دولت و مجلس باید کاری کنند تا مردم از اقداماتشان احساس جناحی عمل کردن نداشته باشند.»

تاکنون پنج وزیر دولت روحانی از مجلس کارت زرد گرفته‌اند. در هفته‌های گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس از ارائه طرح استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر علوم دولت روحانی خبر داده بودند. این استیضاح پس از برگزاری جلسه بین استیضاح کنندگان و وزیر علوم فعلا متوقف شده است.

XS
SM
MD
LG