لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۱

دفتر آیت‌الله صانعی در نجف‌آباد اصفهان به آتش کشیده شد


حمله‌کنندگان به دفتر آیت‌الله صانعی در نجف آباد شعار «مرگ بر منافق» نوشتند. (عکس: سایت بازتاب امروز)
حمله‌کنندگان به دفتر آیت‌الله صانعی در نجف آباد شعار «مرگ بر منافق» نوشتند. (عکس: سایت بازتاب امروز)

سایت‌های خبری در ایران گزارش داده‌اند که «افراد نا‌شناس» سه‌شنبه شب ضمن حمله به دفتر آیت‌الله یوسف صانعی در نجف آباد اصفهان، بخش‌هایی از این دفتر را «آتش» زده‌اند.

سایت «بازتاب امروز» روز چهارشنبه ۲۰ آبان خبر داد که «نیمه شب گذشته» تعدادی «افراد نا‌شناس» با «حمله» به دفتر آیت‌الله یوسف صانعی در نجف آباد «ضمن به آتش کشیدن بخشی از ساختمان دفتر» خواستار «تعطیلی» آن شدند.

بر اساس این گزارش، از چند ماه گذشته کارکنان دفتر این مرجع تقلید منتقد حاکمیت «بار‌ها از طرف برخی افراد تندرو تهدید شده بودند».

بر اساس عکس‌های منتشر شده در این وب سایت، حمله‌کنندگان بر روی دیوارهای این دفتر شعار «مرگ بر منافق» نوشته‌اند.

این سایت اشاره بیشتری به هویت حمله کنندگان به این دفتر نکرده است. سایت «کلمه» نزدیک به میرحسین موسوی نیز از حمله کنندگان با عنوان «نقابداران نا‌شناس» نام برده است.

دفتر و خانه آیت‌الله صانعی در شهر قم پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بار‌ها از سوی نیروهای منتسب به هواداری از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، مورد حمله فیزیکی قرار گرفته بود.

آیت‌الله یوسف صانعی
آیت‌الله یوسف صانعی

سایت این مرجع تقلید نیز در سال ۸۹ فیلتر شد. سایت «روز نو» در سال ۹۲ خبر داد که سایت آیت‌الله صانعی پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی رفع فیلتر شده است.

آیت‌الله صانعی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به شدت از حاکمیت و همچنین برخورد‌ها با معترضان به نتیجه این انتخابات انتقاد کرده بود.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ دفا‌تر شماری از مراجع و روحانیون بلندپایه حامی اصلاح‌طلبان، مورد تهاجم قرار گرفت که حمله به مسجد آیت‌الله علی محمد دستغیب عضو منتقد مجلس خبرگان رهبری و هجوم به بیت آیت‌الله منتظری پس از درگذشت او از جمله آن‌ها است.

XS
SM
MD
LG