لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۰

تیراندازی در اطراف ساختمان آژانس امنیت ملی آمریکا چند زخمی برجای گذاشت


تصاویر منتشر شده از تیراندازی در اطراف ساختمان آژانس امنیت ملی آمریکا
تصاویر منتشر شده از تیراندازی در اطراف ساختمان آژانس امنیت ملی آمریکا

بر اثر تیراندازی در اطراف ساختمان آژانس امنیت ملی آمریکا در فورت مید، در ایالت مریلند، چند نفر زخمی شدند.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، در همین ارتباط یک نفر نیز بازداشت شده و نیروهای انتظامی امنیت منطقه را بدست گرفته و می‌گویند که خطر رفع شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی آژانس امنیت ملی آمریکا مجروح شدن چند نفر در این حادثه را تایید کرد و یک بزرگراه در اطراف اين تاسیسات ارتش آمریکا واقع در ۴۸ کیلومتری شمال شرقی شهر واشینگتن مسدود شد.

اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، در اطلاعیه‌ای روی شبکه توئیتر اعلام کرد که ماموران این اداره برای تحقیق در مورد حادثه به محل اعزام شده اند.

رسانه‌های محلی از قول سخنگوی آژانس امنیت ملی آمریکا گزارش دادند که اکنون منطقه امن است.

شبکه خبری‌ای بی‌سی از قول یک سخنگوی این آژانس گفت:«پلیس آژانس امنیت ملی و نیروهای انتظامی در حال بررسی حادثه‌ای هستند که صبح روز چهارشنبه در دروازه پارکینگ این اداره روی داد. اوضاع تحت کنترل قرار دارد و دیگر خطر امنیتی وجود ندارد.»

قبلا رسانه‌های محلی گزارش داده بودند که در این حادثه تیراندازی ۳ نفر مجروح شده اند.

اداره آتش نشانی و پلیس محلی نیز در شبکه توئیتر اعلام کردند که به یک حادثه تیراندازی احتمالی واکنش نشان می دهند.

شبکه خبری سی بی‌اس تصاویری از یک خودروی سیاه در نزدیکی دروازه پارکینگ فورت مید را پخش کرد که شیشه جلوی آن با گلوله سوراخ شده است.

فورت مید یکی از تاسیسات ارتش آمریکاست که دفتر مرکزی آژانس امنیت ملی و آموزشگاه اطلاعات دفاعی و فرماندهی سایبری در آن قرار دارد.

تصاویر شبکه خبری سی بی‌اس نشان می دهد که این خودرو در نزدیکی یک اطاقک نگهبانی و در یکی از مسیرهای حفاظت شده ورود به پارکینگ تاسیسات متوقف شده است.

آژانس امنیت ملی یکی از نهادهای اصلی اطلاعاتی و جاسوسی دولت آمریکاست. این نهاد با کنترل و شنود ارتباطات از جمله ارتباطات اینترنتی خطرات و فعالیت‌های خصمانه علیه آمریکا را زیر نظر دارد.

یک سخنگوی کاخ سفید گفت جزییات این حادثه به دونالد ترامپ گزارش داده شده است.

در مارس ۲۰۱۵ نیز دو نفر سوار بر یک خودرو سعی کردند از دروازه‌های ساختمان آژانس امنیت ملی آمریکا که به شدت محافظت می شود، عبور کنند . وقتی رانندگان خودرو به هشدارهای محافظان توجه نکرد ماموران به سوی آن شلیک کردند که در نتیجه یکی از سرنشینان آن کشته شد.

طبق گزارش‌های رسانه‌ها که در آن زمان منتشر شد سرنشینان این خودرو احتمالا پس از شب زنده داری و مصرف مواد مخدر وارد مسیر اشتباهی شده و به سمت ساختمان آژانس امنیت ملی رفته بودند.

XS
SM
MD
LG