لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۳

حمله تازه آمریکا به مواضع القاعده در سومالی


اين دومين حمله آمريکا به مقر اسلامگرايان سومالی ظرف يک ماه گذشته است.
اين دومين حمله آمريکا به مقر اسلامگرايان سومالی ظرف يک ماه گذشته است.

ايالات متحده آمريکا در دومين حمله خود به جنوب سومالی مراکز نيروهايی که گفته می شود وابسته به گروه القاعده هستند را مورد حمله قرار داد .


اين دومين حمله آمريکا به مقر اسلامگرايان سومالی ظرف يک ماه گذشته است که بدنبال تهاجم ارتش اتيوپی و نيروهای دولت موقت سومالی از موگاديشو متواری شدند .


اين دومين حمله آمريکا به مقر اسلامگرايان سومالی ظرف يک ماه گذشته است که بدنبال تهاجم ارتش اتيوپی و نيروهای دولت موقت سومالی از موگاديشو متواری شدند

مقامات وزارت دفاع آمريکا که خواستند نامشان فاش نشود به خبرگزاری آسوشيتد پرس گفتند که شواهد اوليه نشان نمی دهد که افراد مهم کشته يا دستگير شده باشند .


پيشتر روزنامه آمريکايی واشينگتن پست اعلام کرده بود که اين حمله توسط يک هواپيمای ای سی – ۱۳۰صورت گرفته است .


هواپيمای ای سی – ۱۳۰، می تواند ادوات و مهمات سنگين را حمل کند و مجهز به سنسورهايی است که قادر به رديابی اهداف در روز و شب است. از اين هواپيما در عمليات حمله به افغانستان استفاده شد .


حدود سه هفته پيش نيز آمريکا مواضع اسلامگرايان سومالی را در جنوب اين کشور بمباران کرد تا از فرار متهمان به ارتباط با القاعده جلوگيری کند .


آمريکا می گويد که سه متهم اصلی انفجارهای سال ۱۹۹۸ سفارتخانه های آمريکا در تانزانيا و کنيا تحت حمايت اتحاديه محاکم اسلامی قرار دارند و آنها بايد کشته يا دستگير شوند .


برايان ويتمن، سخنگوی وزارت دفاع آمريکا روز چهارشنبه حاضر نشد تا حمله جديد آمريکا به مقر نيروهای اسلامگرا را تاييد کند ولی گفت: به طور کلی، ايالات متحده درچارچوب جنگ عليه تروريسم بين المللی به تعقيب اعضای القاعده در هرجايی که به چنگ ما بيفتند خواهد پرداخت .


وی افزود: ماهيت برخی از عمليات های نظامی بويژه عملياتی که توسط نيروهای کماندو صورت می گيرد مستلزم آن است که برای جلوگيری از پيامدهای بعدی مخفی باقی بمانند .


آمريکا برای جلوگيری از فرار نيروهای اتحاديه محاکم اسلامی همچنين نيروهای بيشتری را به سواحل سومالی اعزام کرده است تا افرادی را که از حمله نظامی جان سالم بدر برده اند دستگير کند .


مقامات نيروی دريايی آمريکا روز چهارشنبه گفتند که هيچ پروازی از ناو هواپيمابر آيزنهاور به منظور حمله به اهدافی در خاک سومالی صورت نگرفته است .


XS
SM
MD
LG