لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۹

محرومیت شش ماهه سوشا مکانی به خاطر پوشیدن «شلوار باب اسفنجی»


سوشا مکانی در اوج حساسیت بازی‌های لیگ به زندان افتاد.
سوشا مکانی در اوج حساسیت بازی‌های لیگ به زندان افتاد.

سوشا مکانی دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران به دلیل پوشیدن «شلوار باب اسفنجی» شش ماه محروم شده است.

خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه ۱۹ خرداد در جلسه کمیته‌ اخلاق فدراسیون فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل، مسائل مختلفی در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رابطه با د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بان فصل گذشته پر‌‌‌‌سپولیس مورد بررسی قرار گرفت، از جمله «پوشش نامناسب و خارج از عرف» که چندی جنجال زیادی به پا کرد.

اشاره این خبرگزاری به مشکلاتی است که پرسپولیس درون دروازه داشت و از نگاه بسیاری هواداران و پیشکسوتان این باشگاه، ضعف درون دروازه باعث از دست رفتن جام قهرمانی شد.

سوشا مکانی در اوج حساسیت بازی‌های لیگ به زندان افتاد تا پرسپولیس ناگزیر به جذب لوبانوف از ازبکستان شود. سوشا پس از آزادی، از آمادگی مطلوب به دور بود و نتوانست کمکی به تیمش کند.

در این بین، انتشار عکس وی در محل تمرین باشگاه با شلواری که به گفته برخی هواداران معترض، «مخصوص کودکان» است، واکنش‌های آنها را برانگیخت.

عده‌ای انتخاب نوع شلوار را بحث شخصی می‌دانند. برخی از دوستداران فوتبال نیز تیم‌های حرفه‌ای فوتبال جهان را مثال می‌زنند که بازیکنانش در روز تمرین یا مسابقه، لباس یکدست رسمی یا گرمکن ورزشی می‌پوشند.

کمیته‌ اخلاق اعلام کرده به دلایل مختلف از جمله «پوشش خاص مکانی که یادآور شخصیت انیمیشنی باب اسفنجی» است، د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بان سابق باشگاه پر‌‌‌‌سپولیس را شش ماه از حضور در میادین محروم کرده است.

این حکم قطعی نیست و مکانی می‌تواند برای درخواست تجدید نظر، به کمیته‌ استیناف مراجعه کند.

سایت «ورزش سه» به نقل از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران نوشته است: «بارها مکانی را دعوت کردیم اما او حاضر به ادای توضیح در فدراسیون نشد. رای صادره ربطی به موضوع قبلی سوشا که به خاطرش زندان رفت، ندارد. ما به دلیل نحوه پوشش این بازیکن و تاثیری که البسه او روی جامعه می‌گذارد، چنین تصمیمی گرفتیم».

سوشا مکانی به خاطر حاشیه‌هایی که پیرامون خود به وجود آورد یا برایش به وجود آمد، هم پیراهن تیم ملی را از دست داد و هم باشگاه پرسپولیس قید ادامه همکاری با او را زد.

مکانی تاکنون حاضر به اظهار نظر در خصوص ماجراهایی که رخ داد و حکم صادر شده از سوی کمیته فدراسیون فوتبال، نشده است.

XS
SM
MD
LG