لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۸

«۱۰۰ جاسوس آمريکا و اسراييل در ایران شناسایی شده اند»


غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی
غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی

جمهوری اسلامی ایران می گويد که ۱۰۰ جاسوس آمريکا و اسراييل را در مناطق مرزی شناسايی کرده که قصد داشتند به اطلاعات نظامی و سياسی ايران دست يابند .


به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسين محسنی اژه ای، وزير اطلاعات ايران که به قم رفته است در جمع «طلاب بسيجی» حوزه علميه گفته است که «اين افراد از عوامل مستقيم آمريکا و اسراييل و نيروی سرويس های جاسوسی سيا و موساد بوده اند که قصد داشتند به اطلاعات نظامی و سياسی ايران دست يابند.»


آقای اژه ای افزود: «اين گروه شناسايی شده اند و در تور اطلاعاتی ما قرار دارند.»


وزير اطلاعات ايران در اين باره که چرا اين افراد تاکنون دستگير نشده اند توضيحی نداد .


ماه پيش نيز، احمد توکلی، نماينده مجلس شورای اسلامی و رييس مرکز پژوهش های مجلس خبر داد که که يکی از کارکنان اين مرکز به دليل انتقال اطلاعات محرمانه اتمی ايران به سازمان مجاهدين خلق دستگير شده است .


وزير اطلاعات جمهوری اسلامی در ادامه اظهارات خود به دستگيری های اخير افرادی که در سمينارهای بين المللی شرکت می کنند اشاره کرد و آنها را «جاسوس های داخلی» خواند .


وی گفت: « ما توانسته ايم تمامی افرادی را که به بهانه گذراندن دوره های آموزشی و با هدف شرکت در دوره های آموزشی جاسوسی، از کشور خارج شوند، شناسايی و دستگير کنيم.»


براساس گزارش های منتشر شده در سال ۱۳۸۵، از خروج بيش از ۴۰ نفر از روزنامه نگاران و فعالان سياسی ايرانی که قصد شرکت در مجامع و کنفرانس های علمی داشتند، جلوگيری شد و برخی دیگر نیز هنگام بازداشت به ايران دستگير شدند .



وزارت اطلاعات مدت زيادی است که عناصر داخل و خارج از کشور و همچنين منطقه را زير نظر گرفته است ولی طبق اطلاعات به دست آمده، تمام شايعات مطرح شده در خصوص حمله نظامی آمريکا به ايران، برای ايجاد جنگ روانی بوده است.
محسنی اژه ای

رامين جهانبگلو،علی فرحبخش، بهروز گرانپايه و ۲۰ روزنامه نگار ديگر، پدر و مادر اکبر محمدی، و در جديد ترين مورد منصوره شجاعی، طلعت تقی نيا و فرناز سيفی، فعالان حقوق زنان، از جمله کسانی هستند که به دليل شرکت در نشست های علمی بازداشت يا مورد بازجويی قرار گفته اند.


علی فرحبخش، روزنامه نگاری که در هفته اول آذر ماه و هنگامی که از يک کنفرانس علمی در تايلند به کشور باز می گشت به اتهام «جاسوسی» در فرودگاه بازداشت شد، هنوز در زندان اوين به سر می برد .


آقای اژه ای همچنين درباره تهديدات احتمالی آمريکا به ايران سخن گفته و اخبار منتشره در اين زمينه را «جنگ روانی» خوانده است .


وی گفت: «طبق بررسي های به عمل آمده و اطلاعات کسب شده، هيچ گونه اخبار، طرح، برنامه و يا گزارش خاصی در مورد حمله احتمالی نظامی آمريکا به ايران وجود ندارد.»


اين مقام امنيتی ايران افزود: «وزارت اطلاعات مدت زيادی است که عناصر داخل و خارج از کشور و همچنين منطقه را زير نظر گرفته است ولی طبق اطلاعات به دست آمده، تمام شايعات مطرح شده در خصوص حمله نظامی آمريکا به ايران، برای ايجاد جنگ روانی بوده است.»


آقای اژه ای همچنين به علت عدم اعلام اسامی کسانی که وی «مفسدان اقتصادی» خواند اشاره کرد و گفت : «هم اکنون ۸۰ نفر شناسايی و به دادگاه معرفی شده اند ولی ما نمي توانيم قبل از بررسی پرونده های اين افراد در دادگاه، اسامی آنان را فاش کنيم.»


XS
SM
MD
LG