لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۸

تلفات شیعیان در حملات انتحاری بغداد


شیعیان عراقی در مراسم اربعین امام سوم شیعیان
شیعیان عراقی در مراسم اربعین امام سوم شیعیان

در انفجار يک بمبگذار انتحاری در مسير کاميونی حامل زائران شيعه کربلا در بغداد حداقل ۳۱ نفر کشته و ۲۳ نفر نيز مجروح شدند.


ميليون ها شيعه روز شنبه در شهر کربلا، مرقد امام سوم شيعيان، گرد آمدند تا مراسم روز اربعين را برگزار کنند. در فاصله چند روز مانده به برگزاری اين مراسم و در جريان عزيمت شيعيان به کربلا چندين انفجار در مسير زائران بوقوع پيوست که صدها کشته برجای گذاشت.


به گزارش خبرگزاری ها، انفجار روز يکشنبه يک روز پس از اظهارات مقامات عراقی صورت می گيرد که نسبت به شعله ور شدن خشونت ها در منطقه خاورميانه هشدار داده بودند.


در انفجار ديگری در بغداد، يک بمبگذار انتحاری با منفجر کردن کمربند خود در يک مينی بوس ۱۰ نفر را کشت و ۸ نفر را مجروح ساخت.


این انفجار در یک محله شیعه نشین بغداد در نزدیکی شهرک صدر رخ داد. موج جدید انفجارها پس از آن آغاز شد که نیروهای آمریکایی و عراقی به صورت مشترک عملیاتی را از یک ماه پیش برای پاکسازی شهر بغداد از عناصر حزب بعث و القاعده آغاز کردند.


گرچه مقامات آمریکایی از پیشرفت هایی در زمینه کاهش تلفات ناشی از انفجارها خبر دادند ولی اعلام شد که مشکل خودروهای بمبگذاری شده همچنان وجود دارد.


روز شنبه نشستی در بغداد به منظور یافتن راه حل هایی برای از بین بردن درگیری های قومی و فرقه ای در عراق با حضور اعضای دائم شورای امنیت و کشورهای همسایه عراق تشکیل شد که نمایندگان حاضر در آن نتایج آن را سودمند توصیف کردند.


در این نشست نمایندگان دو کشور ایران و سوریه دور یک میز با نماینده آمریکا به صورت رو در رو گفت وگو کردند، در حالی که پیشتر آمریکا این دو کشور را متهم به دخالت در امور عراق و دست داشتن در ناآرامی های این کشور کرده بود.


XS
SM
MD
LG