لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۴

عضو شورای شهر: ۸۰ درصد دکل‌های تلفن همراه در تهران مجوز ندارند


رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای تهران از وجود بیش از ۱۱ هزار دکل متعلق به اپراتورهای تلفن همراه در پایتخت خبر داد و گفت که برای نصب بیش از ۸۰ درصد این دکل‌ها مجوزی «اخذ نشده» است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران، رحمت‌الله حافظی، روز جمعه ۹ آبان همچنین گفت بر اساس لایحه‌ای که درباره استانداردهای نصب دکل‌های مخابراتی ابلاغ شده، دکل‌های فاقد مجوز جمع‌آوری خواهند شد.

لایحه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و تاسیسات مخابراتی در فروردین سال ۹۰ به تصویب شورای شهر تهران رسید و اسفند همان سال لازم الاجرا شد.

بر اساس این مصوبه، شهرداری تهران می‌‌تواند نسبت به جمع‌آوری و یا جابجایی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی بدون مجوز اقدام کند.

به گفته اعضای شورای شهر تهران، با وجود این مصوبه نصب «بدون مجوز» دکل‌های تلفن همراه همچنان ادامه دارد.

آقای حافظی تیرماه امسال نیز تعداد دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه را چهار هزار و ۲۱۷ دکل اعلام کرده بود و گفت که ۸۵ درصد از این دکل‌ها بدون مجوز نصب شده‌اند.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، نیز سوم آبان ماه گفته بود که این شورا گزارشی از «تخلفات» نصب دکل‌های تلفن همراه تهیه کرده است.

سخنان اعضای شورای شهر تهران درباره نصب «بدون مجوز» دکل‌های تلفن همراه در حالی بیان می‌شود که مهدی عباسعلی، مدیرعامل شرکت ارتباطات شهر، وابسته به شهرداری تهران در سال ۹۰ گفته بود که بعد از ایجاد این شرکت در سال ۸۶ نصب هر گونه تجهیزات مخابراتی با مجوز این شرکت بوده است.

آقای حافظی در ادامه سخنان روز جمعه خود تصریح کرد: «سازمان انرژی اتمی در زمان ورود دکل‌ها به کشور باید تاییدیه سلامت این سیستم‌ها را صادر کند، همچنین شرکت ارتباطات مشترک شهر یکی از زیر مجموعه‌های مجوز نصب دکل‌ است و در مورد مکان‌یابی نصب باید تاییدیه بدهد».

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای تهران همچنین از طرحی با عنوان راه‌اندازی «سایت شرینگ» یا ایستگا‌های مشترک برای به حداقل رساندن دکل‌های مخابراتی خبر داد.

وی همچنین گفت که استفاده از فیبر نوری نیز به جای نصب دکل‌های تلفن همراه با هماهنگی برق منطقه تهران امکان‌پذیر است.

طی سال‌های گذشته هشدارهای متعددی از سوی اعضای شورای شهر تهران در خصوص زیان‌های دکل‌های تلفن همراه برای سلامتی مردم مطرح شده است.

اسماعیل اکبری، رییس مرکز تحقیقات سرطان، نیز نهم بهمن ۱۳۹۲ گفته بود که دکل‌های تلفن همراه «سرطان‌زا هستند».

XS
SM
MD
LG