لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۷

سه شرکت هواپیمایی اروپایی پروازهای خود را به ایران متوقف می‌کنند


سه شرکت عمده هواپیمایی اروپایی شامل «بریتیش اِیروِیز»، «ایر فرانس» و«کی ال ام» هلند اعلام کرده‌اند که پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «بریتیش اِیروِیز» روز پنجشنبه اول شهریور اعلام کرد که قصد دارد تا پروازهای لندن - تهران را متوقف کند.

این شرکت هواپیمایی بریتانیایی گفته است که ادامه پرواز به ایران از لحاظ اقتصادی «مقرون به صرفه نیست».

وی توضیحی در این زمینه نداده است اما با توجه به افت ارزش ریال در مقابل دلار، احتمالا تعداد مسافران لندن – تهران کاهش یافته است. همچنین بازگشت تحریم‌های آمریکا نیز می‌تواند علت دیگر توقف پروازها باشد.

در دور گذشته تحریم‌ها نیز این شرکت، پروازهایش به تهران را متوقف کرد و بعد از لغو تحریم‌ها دوباره آن را از سر گرفت.

بریتیش ایرویز سال گذشته شش روز در هفته از ترمینال پنج فرودگاه هیثرو لندن پرواز مستقیم رفت‌وبرگشت به ایران داشت.

این شرکت اعلام کرده است که از اول مهرماه دیگر پروازی به ایران نخواهد داشت.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در بریتانیا، روز پنجشنبه در توئیتی از این تصمیم بریتیش ایرویز ابراز تاسف کرده است.

وی نوشته که «این تصمیم با توجه به تقاضای مسافرین این خط مستقیم مایه تاسف است. امیدواریم ایران‌ایر با داشتن سه پرواز هفتگی مستقیم به لندن بتواند با استفاده از فرصت، جای خالی را پر نماید».

در همین حال، شرکت هواپیمایی «کی ال ام» هلند که ماه گذشته در سایت رسمی خود اعلام کرده بود در حال متوقف کردن پروازهایش به ایران است، قرار است تصمیم خود را از سوم مهرماه امسال عملی کند.

در همین زمینه روزنامه واشینگتن پست نیز گزارش داده است که در کنار «کی ال ام»، شرکت هواپیمایی «ایر فرانس» نیز اعلام کرده است که مهرماه امسال پروازهایش به ایران را به حال تعلیق در می‌آورد.

این گزارش می‌افزاید که پروازهای این دو شرکت به ایران اخیرا کاهش یافته است.

واشینگتن پست می‌افزاید که شرکت هواپیمایی «آستانا» قزاقستان نیز اخیرا پرواز به تهران را متوقف کرده است.

شرکت هواپیمایی فرانسه،‌ ایر فرانس، حتی ۱۲ اردیبهشت امسال و قبل از خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد که به دلیل مشکلات اقتصادی، از پاییز امسال تعداد پروازهایش به تهران را کاهش می‌دهد.

به گزارش رویترز، این شرکت هوایی می‌گوید که فعالیت‌های دو سال گذشته این شرکت نشان می‌دهد که پرواز به تهران بازدهی مالی کافی نداشته است.

به رغم توقف پروازهای این سه شرکت هواپیمایی، خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که شرکت‌های آلمانی «لوفت‌هانزا» و ایتالیایی «آلیتالیا» همچنان پروازهای‌شان به ایران را ادامه می‌دهند.

منابع: رویترز، سایت «کی ال ام»، واشینگتن پست/ د.خ/ ک.ر
XS
SM
MD
LG