لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۵

حمله دونالد ترامپ به رهبران جمهوریخواهان در مورد سقف بدهی دولت


تازه‌ترین پیام‌های دونالد ترامپ در شبکه توئیتر درست یک روز پس از ملاقات او با رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنا منتشر شد.
تازه‌ترین پیام‌های دونالد ترامپ در شبکه توئیتر درست یک روز پس از ملاقات او با رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنا منتشر شد.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه دوم شهریور با حمله به رهبران جمهوریخواه در کنگره آمریکا گفت اقدامات برای افزایش سقف بدهی‌های دولت «بسیار آشفته» است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رییس‌جمهوری آمریکا در پیامی روی شبکه توئیتر از میچ مک‌کانل، رییس اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنا و پل رایان رییس مجلس نمایندگان خواست که لوایح مربوط به افزایش سقف بدهی‌های دولت را به لایحه پیشنهادی دیگری در مورد وضعیت کهنه سربازان مرتبط کنند.

آقای ترامپ گفت آنها این کار را نمی‌کنند و مخالفت دمکرات‌ها با این طرح مشکلات زیادی بوجود آورده است.

افزایش سقف بدهی‌های دولت حتمی است و مجالس قانونگذاری آمریکا پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی ناگزیرند این کار را بکنند. در حال حاضر دولت فدرال پول لازم برای پرداخت هزینه‌های خود تا ۲۹ سپتامبر را دارد. پس از آن کنگره باید اجازه دهد که دولت برای تامین هزینه‌های خود استقراض بیشتری انجام دهد.

میچ مک‌کانل روز پنجشنبه در سخنرانی خود در کنتاکی به سئوالات خبرنگاران در مورد درخواست دونالد ترامپ پاسخ نداد. دفتر پل رایان نیز تاکنون در این مورد واکنشی نشان نداده است.

اوایل هفته جاری رییس مجلس سنا در جلسه‌ای در ایالت کنتاکی که استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در آن شرکت داشت گفت: «ما به هیچ عنوان سقف استقراض دولت را افزایش نخواهیم داد».

دولت آمریکا در پرداخت بدهی‌های خود هرگز مشکلی نداشته است. کارشناسان امور مالی هشدار می‌دهند که عدم پرداخت اوراق قرضه دولتی باعث ايجاد تلاطم در بازار مالی کشور خواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌افزاید اولویت دیگر کنگره آمریکا پس از پایان مرخصی تابستانی در روز چهارشنبه تامین بودجه لازم برای هزینه‌ها و پیشگیری از تعطیلی فعالیت‌های دولت فدرال است.

سال مالی دولت آمریکا در ۳۰ سپتامبر به پایان می‌رسد و برای پرهیز از تعطیلی بخشی از فعالیت ادارات دولتی لوایح جدیدی باید به تصویب برسند.

وعده قدیمی دونالد ترامپ برای احداث دیوار در مرز مکزیک می‌تواند این موضوع را پیچیده کند. وی روز سه‌شنبه هشدار داد اگر کنگره آمریکا بودجه احداث این دیوار را تصویب نکند فعالیت‌های دولت فدرال را تعطیل خواهد کرد.

کلاین کانوی از مشاوران کاخ سفید گفت رییس‌جمهوری در مورد احداث دیوار در مرز با مکزیک بسیار جدی است.

او در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس‌نیوز گفت :«آقای ترامپ به طرح احداث دیوار متعهد است و پول لازم برای این طرح را نیاز دارد. هر کس که از این مسئله تعجب می‌کند حتما به سخنان او طی دو سال گذشته گوش نداده است».

تازه‌ترین پیام‌های دونالد ترامپ در شبکه توئیتر درست یک روز پس از ملاقات او با رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنا منتشر شد. در شرایطی که گزارش‌هایی از تنش در مناسبات آنها منتشر شده بود هر دو طرف تعهد دادند با یکدیگر همکاری کنند.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت: «دو طرف در مورد بسیاری از اولویت‌های مشترک اتفاق نظر دارند» و افزود آنها و سایر مقامات ارشد پس از پایان تعطیلات تابستانی کنگره «در جلساتی که از پیش برنامه‌ریزی شده است گفت‌وگو خواهند کرد».

میچ مک‌کانل گفته است که «ما کارهای زیادی پیش رو داریم و به پیشبرد سیاست‌های مشترک خود وفاداریم. و هر کس که چیز دیگری می‌گوید قاعدتا بخشی از این گفت‌وگو نیست».

XS
SM
MD
LG