لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۲

انتقاد دونالد ترامپ از «افشای غیرقانونی» اطلاعات یک روز پس از استعفای مایکل فلین


دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، همزمان با انتشار گزارش‌های مربوط به استعفای مشاور امنیت ملی وی، از «افشای غیرقانونی» اطلاعات انتقاد کرد.

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا، هفته‌ها پس از گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر تماس‌های نامناسب با سفیر روسیه در واشینگتن سرانجام روز دوشنبه از مقام خود استعفاء داد.

آقای ترامپ روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن پس از استعفای فلین در توئیتی نوشت: «مسئله اصلی این است که چرا این قدر اطلاعات غیرقانونی از واشینگتن به بیرون درز می‌کند؟»

او پرسیده است، «آیا اگر من سر مسئله کره شمالی معامله کنم آیا درز اطلاعات نیز اتفاق خواهد افتاد؟»

رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نیز نسبت به افشای اطلاعات در ارتباط با اتفاقات منجر به استعفای فلین ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، دوین نان که جمهوریخواه است به خبرنگاران گفته که به دنبال بررسی افشای اطلاعات در ارتباط با قضیه فلین و تماس تلفنی‌اش در ماه دسامبر با سفیر روسیه در ایالات متحده است، پیش از اینکه دولت ترامپ سر کار آید.

وی افزوده است: «من از اف‌بی‌آی (پلیس فدرال) می‌خواهم که بگوید چطور چنین چیزی به بیرون درز کرده است. ما حتی نمی‌دانیم که این مسئله صحت داشته باشد. اطلاعات ما تنها از طریق گزارش‌های مطبوعات است».

سی‌ان‌ان می‌افزاید دمکرات‌ها نیز خواستار ارائه گزارشی درباره محتوای صحبت‌های آقای فلین با مقام‌های روسی درباره تحریم‌ها هستند، ولی آنها همچنین این هدف را دنبال می‌کنند که مطلع شوند مقام‌های کاخ سفید تا چه اندازه از صحبت‌های فلین خبردار بودند و اگر از این قضیه آگاه بوده‌اند، چرا تا روز دوشنبه دست به اقدام نزدند.

لینک مستقیم

آقای فلین متهم شده است در زمانی که دولت باراک اوباما بر سر کار بوده است بدون داشتن مسوولیتی، با سفیر روسیه در واشینگتن دیدار و درباره تحریم‌های آمریکا علیه مسکو و احتمال کاهش آنها با وی گفت‌وگو کرده است.

وی همچنین متهم است که اطلاعات نادرستی درباره تماس‌های خود به معاون رییس‌جمهوری و سایر مقام‌های دولت ترامپ داده است.

مایکل فلین در نامه استعفایش اذعان کرده که در فاصله بین دوره انتقالی دولت ترامپ با دولت گذشته تماس‌های متعددی با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در آمریکا داشته و در دیدار با مایک پنس، معاون اول رییس‌جمهوری اطلاعات «ناقصی» در خصوص محتوای این تماس‌ها ارائه کرده است.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید پیشتر به خبرنگاران گفته‌ بود، آقای ترامپ در مورد محتوای گفت‌وگوهای مایکل فلین و سفیر روسیه اطلاعی نداشته است.

XS
SM
MD
LG