لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۷

ابراز نگرانی دو مرجع تقلید قم از گرانی و نفوذ افکار «تکفیری» در ایران


حسین نوری همدانی (راست) و ناصر مکارم شیرازی
حسین نوری همدانی (راست) و ناصر مکارم شیرازی

دو تن از مراجع تقلید با انتقاد از «گرانی و بیکاری» در ایران٬ خواستار «انجام امور تبلیغی برای جلوگیری از نفوذ افکار انحرافی و تکفیری» در کردستان شده‌اند.

به گزارش روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان خبرگزاری تسنیم٬ حسین نوری همدانی در دیدار با محمدرضا نقدی٬ رییس سازمان بسیج مستضعفین٬ از اینکه «همه‌چیز گران‌تر شده»٬ انتقاد کرده است.

وی همچنین گفته که «کسی نیز اشراف و نظارت بر این گرانی‌ها ندارد».

آقای نوری همدانی٬خواسته مردم را «رفع بیکاری» اعلام کرده و ایفای نقش از سوی بسیج در «رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را ضروری» دانسته است.

وی همچنین گفته است: «متأسفانه در رسانه‌ها شاهد این هستیم که گویا در کشور دو جریان حاکم است، حال‌ آنکه در کشور بایستی فقط یک مسیر و یک‌ جهت باشد که آن‌هم میل به ولایت‌ فقیه مشروعیت دارد».

اظهارات وی درباره نقش بسیج در رفع مشکلات اقتصادی کشور به موضوع «اقتصاد مقاومتی» باز می‌گردد که از سوی رهبر جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

فرمانده بسیج نیز بارها درباره آنچه «بی‌اعتنایی» حسن روحانی به این موضوع می‌نامد٬ انتقادهای تندی علیه دولت مطرح کرده است.

وی پیش از این با اشاره به دستور رهبر جمهوری اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی گفته بود که «ولایت فقیه تحقق اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به یک اقتصاد صنعتی پیشرفته را از ما می‌خواهند...این حرف را باید گوش کرد. حرف ولی‌ امر است».

رییس سازمان بسیج٬ نام‌گذاری سال ۹۵ به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی خامنه‌ای را نشان‌دهنده این موضوع دانسته که رهبر جمهوری اسلامی از سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی راضی نیست.

وی افزوده که «امروز نجات بشریت از دست دلار از رزم مجاهدین حماس در فلسطین و حزب‌الله در لبنان مهمتر است، این اقتصاد مقاومتی است».

مکارم: مسئولان جلوی نفوذ افکار انحرافی در کردستان را بگیرند

ناصر مکارم شیرازی٬ دیگر مرجع تقلید ساکن قم نیز مدعی شده که حتی کشورهای غیراسلامی هم به وجود بسیج٬ «نیاز» دارند.

به گزارش خبرگزاری بسیج٬ وی نیز در دیدار روز پنجشنبه خود با محمدرضا نقدی گفته است: «امروز کشور اسلامی و غیراسلامی هم نیاز به بسیج را احساس می‌کنند و با وجود بسیج، دشمن به جایی نمی‌رسد».

مکارم با این حال هیچ مستنداتی برای این ادعای خود ارائه نکرده است.

به گفته وی٬ «دشمن» از آن رو به جایی نمی‌رسد که «بسیجیان کارهای دشمن را در صحنه‌های گوناگون خنثی می‌کنند».

خبرگزاری تسنیم نیز گزارش کرده که آقای مکارم شیرازی در دیدار روز پنجشنبه خود با شماری از زنان طلبه استان کردستان، نسبت به آنچه «نفوذ افکار انحرافی و تکفیری» در این استان٬نامیده٬ هشدار داده است.

وی از مقام‌های کشور خواسته تلاش کنند با انجام «امور تبلیغی» از نفوذ بیشتر این افکار در کردستان جلوگیری کنند.

مردادماه امسال نیز دادگستری استان کردستان با انتشار اطلاعیه‌ای٬ از اجرای حکم اعدام عوامل گروهی که آنها را «تکفیری و سلفی» نامید خبر داد.

در این اطلاعیه آمده بود این افراد که به تعداد آنها اشاره‌ای نشده بود٬ حدود شش سال قبل به اقدامات تروریستی دست زده بودند و عضو گروه «توحید و جهاد» بودند.

XS
SM
MD
LG