لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۸

تصادف دو قطار مسافربری در ایتالیا حداقل ۲۲ کشته برجای گذاشت


عکسی که از صحنه تصادف منتشر شده نشان می‌دهد این دو قطار مثل یک آکاردئون مچاله شده و از خط خارج شده‌اند.
عکسی که از صحنه تصادف منتشر شده نشان می‌دهد این دو قطار مثل یک آکاردئون مچاله شده و از خط خارج شده‌اند.

بر اثر برخورد دو قطار مسافربری در ناحیه پولیا واقع در جنوب ایتالیا که روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه رخ داد حداقل ۲۲ نفر کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شده‌اند.

در عملیات امداد که در هوای گرم منطقه ادامه دارد حداقل دو مسافر از میان لاشه واگن‌ها نجات داده شدند.

به گزاش خبرگزاری آسوشیتدپرس یک مقام محلی به رسانه‌ها گفت تعداد تلفات این تصادف حداقل ۲۲ نفر است و عملیات نجات ادامه دارد.

یک مقام دیگر تاکید کرد تا زمانی که لاشه همه واگن‌ها قطعه قطعه و بازرسی نشوند نمی‌توان آمار قطعی تلفات را تعیین کرد.

این دو قطار مسافربری هر یک شامل چهار واگن، حوالی ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه بین شهرهای آندریا و کوراتو در حالی که روبروی یکدیگر و روی یک خط آهن حرکت می‌کردند با هم برخورد کردند. حادثه در ۵۰ کیلومتری شمال شرقی شهر باری مرکز ایالت پولیا روی داد.

ماسیمو مازیلی شهردار محل همراه با انتشار عکس‌هایی از این حادثه روی صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «مثل فاجعه سقوط یک هواپیماست».

ماتئو رنزی نخست وزیر ایتالیا تعهد داد در این مورد تحقیقات کاملی انجام خواهد شد و برای نظارت بر اوضاع از میلان به شهر رم بازگشته است.

رییس پلیس شهر آندریا به رسانه‌ها گفت: «این حادثه یک فاجعه عظیم است». برخی از ماموران عملیات نجات به خاطر ابعاد فاجعه و کار در گرمای شدید در منطقه به شدت متاثر شده‌اند.

عکسی که از صحنه تصادف منتشر شده نشان می‌دهد این دو قطار مثل یک آکاردئون مچاله شده و از خط خارج شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است یکی از کسانی که نجات داده شده یک کودک خردسال است. تصاویر ویدئویی از محل حادثه نشان می‌دهد که آمبولانس‌ها و سایر خودروهای مربوط به عملیات امداد وارد منطقه شده‌اند.

یک مقام سازمان دفاع غیر نظامی گفت: «این تصادف بسیار شدید بوده و ما اکنون مشغول تشخیص و ارزیابی پیامدهای آن هستیم».

یک بیمارستان صحرایی برای مداوای مجروحان در حوالی محل حادثه دایر شده و همزمان تعدادی از مجروحان به بیمارستان‌های منطقه منتقل شده‌اند.

رییس پلیس شهر آندریا افزود: «برخی از واگن‌ها کاملا مچاله شده‌اند و ماموران امداد مشغول بیرون کشیدن مسافران از لاشه فلزی واگن‌ها هستند. اکثر مسافران مجروح شده‌اند».

نخست‌وزیر ایتالیا گفت این حادثه «لحظه‌ای برای اشک ریختن» است و تعهد داد تا زمان کشف دلایل حادثه تحقیقات ادامه پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس یادآوری می‌کند که هر دو قطار متعلق به یک شرکت راه آهن خصوصی هستند که قطارهای مسافربری بین شهر باری با شهرهای کوچک اطراف و فرودگاه را هدایت می‌کند.

در وبسایت آن توضیح داده می‌شود که در مجموع ۲۱ قطار برقی دارد که هر یک با چهار واگن حرکت می‌کنند.

مدیر عامل این شرکت در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون دولتی ایتالیا گفت دلایل این تصادف هنوز کاملا روشن نشده است ولی کاملا مشخص است که «یکی از این دو قطار در آن لحظه و همزمان با حرکت قطار دیگر در جهت مخالف نمی‌بایست در آن نقطه باشد».

XS
SM
MD
LG