لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۹

گزارش لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا تا پیروزی ترامپ

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در همه ایالت‌ها به پایان رسیده و بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده است. گزارش لحظه به لحظه را اینجا دنبال ‌کنید.

۱۹:۲۲ ۱۸.۸.۱۳۹۵

خبرگزاری رویترز پیش‌بینی کرده است که نتایج انتخابات آمریکا ساعت ۱۲ شب سه‌شنبه به وقت اروپا (حدود دو و نیم بامداد به وقت ایران) اعلام شود. رویترز در این زمینه به اعلام نتایج انتخابات سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ در ساعت ۱۱ شب به وقت گرینوویچ (۱۲ شب اروپا) استناد کرده است.

۱۹:۲۷ ۱۸.۸.۱۳۹۵

سایت پولیتیکو می‌نویسد که گرفتن سلفی با برگه رای در ۱۹ ایالت آمریکا از جمله نیویورک ممنوع است و بر اساس قانون، دادگاه می‌تواند فرد خاطی را به ۱۰۰۰ دلار جریمه و یکسال زندان محکوم کند. اریک ترامپ ظاهرا این قانون را نقض کرده، چرا که در زمان برگزاری انتخابات برگه رای خود را منتشر کرده است.

۱۹:۳۴ ۱۸.۸.۱۳۹۵

باراک اوباما در توئیتی نوشته است: امروز، پیشرفت به رای گذاشته شده است. بروید رای دهید- سپس از دوستان، خانواده و دیگران هم بخواهید که رای دهند.

۱۹:۴۴ ۱۸.۸.۱۳۹۵

نظرسنجی سراسری رویترز/ ایپسوس نشان می‌دهد که شانس هیلاری کلینتون برای شکست دادن دونالد ترامپ ۹۰ درصد است و اینکه او خواهد توانست ۳۰۳ رای الکترال را از آن خود کند. نامزد پیروز باید حداقل ۲۷۰ رای الکترال را کسب کند.

۱۹:۴۶ ۱۸.۸.۱۳۹۵

تیترهای مهم روزنامه‌های روز سه‌شنبه ایران درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

۲۰:۰۴ ۱۸.۸.۱۳۹۵

هیلاری کلینتون روز سه‌شنبه در چند مصاحبه‌ رادیویی خود با پرسش‌های عجیب و غریبی روبرو شد. به گزارش آسوشیتدپرس، وی در گفت‌وگو با رادیو «وی‌کی‌زد ال» در کارولینای شمالی با این سوال مواجه شد که آیا نوشابه پپسی را ترجیح می‌دهد یا کوکا کولا؟ خانم کلینتون گفت: کوکا کولا.

درباره نحوه خوابیدن در رختخواب؛ کلینتون به رادیو «وی ایکس کی اس» در بوستون گفت: «اگر رییس‌جمهور شود، جهت خوابیدن خود را در رختخواب تغییر نمی‌دهد. کاخ سفید، تلفن را در سمت او می‌گذارد و نه در سمتی که شوهرش، بیل کلینتون، خوابیده است».

هیلاری کلینتون افزود: «من تلفن را در سمت خودم خواهم داشت و مشکلی پیش نمی‌آید. او (بیل) خوشحال می‌شود که من به تلفن‌ها جواب بدهم».

۲۰:۱۰ ۱۸.۸.۱۳۹۵

جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس»، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تکذیب کرد که تشکیلات زیر نظر او با انتشار‌ ای میل‌های هک شده هیلاری کلینتون قصد تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته است.

او همچنین منکر آن شد که به دنبال حمایت از جیل استاین، نامزد سبزها در انتخابات ریاست جمهوری، بوده یا اینکه خواسته است انتقام زندانی شدن چلسی مانینگ، تحلیلگر سابق امنیتی آمریکا را بگیرد.

مانینگ به خاطر دادن اسناد محرمانه دولت آمریکا به ویکی‌لیکس به ۳۵ سال زندان محکوم شده است.

۲۰:۱۸ ۱۸.۸.۱۳۹۵

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ساعتی پیش رای خود را به صندوقی در منطقه «ایست ساید» منهتن نیویورک انداخت. دونالد ترامپ که همراه همسرش، ملانیا، و دخترش ایوانکا در پای صندوق حاضر شده بود گفت: «این افتخاری بزرگ، بزرگترین افتخار» است که رای می‌دهم.

او گفت که نسبت به نتیجه انتخابات مطمئن است و «اشتیاق فوق‌العاده‌ای» دارد. آقای ترامپ درباره نگرانی‌اش نسبت به تقلب در انتخابات هم گفت که «ما همیشه این نگرانی را داشته‌ایم».

آخرین پیام او به هوادارانش این بود: «آمریکا را دوباره قدرتمند کنیم. همه هدف ما این است. کل برنامه ما این است».

۲۰:۲۸ ۱۸.۸.۱۳۹۵

باراک اوباما: پیام من به آمریکایی‌ها ساده است: بروید و رای بدهید.

۲۰:۳۶ ۱۸.۸.۱۳۹۵

توئیت آماندا مارکوت، نویسنده سایت «سالون»، از رای دادن دونالد ترامپ

بیشتر

XS
SM
MD
LG