لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۲

نرخ بیکاری در آمریکا به پایین‌ترین سطح خود ظرف دو دهه گذشته رسید


تعداد بیکاران آمریکا در پایان سال ۲۰۱۷ به ۶.۶ میلیون نفر رسید.
تعداد بیکاران آمریکا در پایان سال ۲۰۱۷ به ۶.۶ میلیون نفر رسید.

آمارهای رسمی وزارت کار آمریکا حاکی است که نرخ بیکاری در این کشور طی سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷، هر ماه به طور متوالی در سطح ۴.۱ درصد باقی مانده است که کمترین نرخ از سال ۲۰۰۰ میلادی است.

این گزارش که در سایت رسمی وزارت کار آمریکا منتشر شده است، می‌گوید که طی سال گذشته ۲.۱ میلیون فرصت شغلی جدید در ایالات متحده ایجاد شده و نرخ بیکاری حدود ۰.۶ درصد کاهش یافته است. سال ۲۰۱۶ نیز ۲.۲ میلیون فرصت شغلی جدید در آمریکا ایجاد شده بود.

تعداد بیکاران آمریکا در پایان سال گذشته به ۶.۶ میلیون نفر رسید.

نرخ بیکاری با توجه به رده‌بندی‌های سنی در آمریکا:

رده سنی

نرخ بیکاری

نوجوانان

۱۳.۶ درصد

مردان بالغ

۳.۸ درصد

زنان بالغ

۳.۷ درصد

سفیدپوستان

۳.۷ درصد

سیاه‌پوستان

۶.۸ درصد

آسیایی‌ها

۲.۵ درصد

آمریکای لاتینی‌ها

۴.۹ درصد

به رغم بهبود وضعیت بیکاری در آمریکا، آهنگ رشد فرصت‌های شغلی جدید در این کشور رو به کاهش است، چرا که هم نرخ بیکاری در سطح پایینی است و هم بخشی از بیکاران اصولا تمایلی به کار ندارند.

طی سال گذشته میزان دستمزدها در آمریکا ۲.۵ درصد افزایش یافته و در ماه دسامبر به ۲۶ دلار و ۶۳ سنت به ازای هر ساعت کار رسید.

هر فرد شاغل آمریکایی در ماه دسامبر طی یک هفته کاری به طور متوسط ۳۴ و نیم ساعت کار کرده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که میلیونها شغل تازه برای آمریکایی‌ها به وجود خواهد آورد، به ویژه از راه کاهش واردات و افزایش صادرات. وی بعد از پیروزی در انتخابات نیز به دفعات از شرکت‌های آمریکایی فعال در خارج، خصوصا چین، درخواست کرده است که به کشور بازگردند و تمرکز خود را بر تولید در خود آمریکا بگذارند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ آمریکایی ۲,۶ تریلیون دلار پول نقد در خارج از مرزهای آمریکا انباشت کرده‌اند. با این مبلغ می‌توان به تمام شهروندان آمریکایی، یک چک هفت هزار دلاری پرداخت کرد.

یکی از مشوق‌های دولت ترامپ برای شرکت‌های آمریکایی جهت فعالیت در داخل کشور، طرح کاهش مالیات بود که ماه گذشته میلادی به تصویب کنگره رسید. یکی از اهداف این مصوبه، پایین آوردن نرخ مالیات بر درآمد شرکت‌های بزرگ است که از ۳۵ درصد به ۲۱ درصد کاهش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی‌ها حاکی است که قانون جدید مالیاتی ظرف ۱۰ سال آینده، ۱.۵ تریلیون دلار به بدهی‌های آمریکا اضافه می‌کند. بدهی آمریکا در حال حاضر ۲۰ تریلیون دلار است.

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا و خبرگزاری آسوشیتدپرس/د.خ.ا/ک.ر
XS
SM
MD
LG