لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۹

واکنش رهبران آمریکا به کشته شدن اسامه بن لادن


بیل کلینتون (راست) همراه با جرج بوش (چپ) به خبر کشته شدن اسامه بن لادن واکنش نشان داده و آن را «اجرای عدالت» توصیف کردند.
بیل کلینتون (راست) همراه با جرج بوش (چپ) به خبر کشته شدن اسامه بن لادن واکنش نشان داده و آن را «اجرای عدالت» توصیف کردند.
اعلام خبر کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده که به مدت يک دهه تحت تعقيب نيروهای آمريکايی بود، واکنش رهبران فعلی و پيشين آمريکا را به دنبال داشت. بيل کلينتون اين اقدام را «اجرای عدالت» دانست و جرج بوش نيز آن را «دستاوردی خطير» توصيف کرد.

جرج بوش، رييس جمهور پيشين آمريکا: رییس جمهور باراک اوباما اوايل شب با من تماس گرفت و خبر داد که نيروهای آمريکايی اسامه بن لادن، رهبر القاعده را کشته اند که در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به آمريکا حمله کرده بود.

من به وی و مردان و زنان ارتش خود و سازمان های اطلاعاتی که زندگی خود را وقف اين ماموريت کردند تبريک می گويم. ما سپاسگذار آنها هستيم. اين دستاورد خطير يک پيروزی برای آمريکا محسوب می شود، برای مردمی که به دنبال صلح در جهان هستند، و برای کسانی که عزيزی را در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ از دست دادند.

جنگ عليه ترور ادامه خواهد داشت، اما امشب آمريکا يک پيام بسیار روشنی را ارسال کرد: مهم نيست چه مقدار طول می کشد، اما عدالت سرانجام اجرا خواهد شد.

بيل کلينتون، رييس جمهور سابق آمريکا: من به رييس جمهور، تيم امنيت ملی و نيروهای ارتش مان برای اينکه پس از يک دهه کشتار القاعده، عدالت را در مورد اسامه بن لادن اجرا کردند تبريک می گويم.

جان بينر، رييس مجلس نمايندگان آمريکا: اين خبر بزرگی برای امنيت مردم آمريکا است و موفقيتی در مسير نبرد عيله القاعده و افراطی گری در سراسر جهان. ما به رويارويی با چهره پيچيده و در حال تغيير تروريسم ادامه خواهيم داد، و اين مهم است که در تلاش های خود برای مقابله و شکست دشمن تروريست و حفاظت از مردم آمريکا همچنان هشياری خود را حفظ کنيم.

من می خواهم که تبريک بگويم و قدردانی کنم از مردان و زنان سختکوش خود در نيروهای مسلح و جامعه اطلاعاتی برای تلاش های خستگی ناپذير و پشتکار آنها که به اين موفقيت منجر شد. بايد از رییس جمهور اوباما و تيم وی و همچنين پرزيدنت بوش برای تمام تلاش های خود به منظور اجرای عدالت در مورد اسامه بن لادن ستايش کنم.

نانسی پلوسی، رهبر دمکرات ها در مجلس نمايندگان: مرگ اسامه بن لادن پيشرفتی فوق العاده در مسير جنگ ما عليه القاعده است. من درود می فرستم به رییس جمهور اوباما، تيم امنيت ملی او، پانتا، رييس سازمان سيا، مردان و زنان ما در جامعه اطلاعاتی و ارتش، و ساير ملت هايی که از اين تلاش حمايت کردند.

اينکه هيچ آمريکايی در اين عمليات کشته نشد نشان دهنده حرفه ای گری نيروهای امنيتی است. در حالی که به دهمين سال حملات يازدهم سپتامبر نزديک می شويم، اميدوارم که اين اقدام تسکينی باشد برای خانواده هايی که در عمليات عليه خاک ما فردی از نزديکان خود را از دست داده اند.اگرچه مرگ بن لادن، تاريخی است اما اين باعث نمی شود تا تعقيب دنباله دار تروريست هايی که تهديدی عليه کشور ما هستند متوقف شود.
اعلام کشته شدن بن لادن توسط اوباما، رییس جمهور آمریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:27 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG