لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۸

ارتش کوچک واتیکان اعتصاب کرد


گارد سوئيس، در سال ۱۵۰۶ ميلادی با هدف دفاع از واتيکان تشکيل شد.
گارد سوئيس، در سال ۱۵۰۶ ميلادی با هدف دفاع از واتيکان تشکيل شد.

کوچک ترين ارتش جهان دست به اعتصاب زده است. گارد سوئيس که از ۵ قرن پيش حفاظت از جان رهبر کليسای کاتوليک و کشور واتيکان را عهده دار است، از روز ۳۱ دسامبر سال گذشته ميلادی در اعتصاب بسر می برد.


جوانان سوئيسی که اين ارتش را تشکيل می دهند عليه فرمانده شان، که او نيز شهروند سوئيس است، دست به شورش زده اند و او را متهم به اعمال روش های قرون وسطائی و استبدادی می کنند .


سرهنگ « المار تئودور مادر»، فرمانده گارد سوئيس يا ارتش واتيکان، نه تنها برگزاری هرگونه ميهمانی از سوی اين جوانان نظامی را ممنوع اعلام کرد، بلکه شرکت آنها در جشن های آغاز سال جديد ميلادی را نيز مردود دانست.


يک سخنگوی نظاميان شورشی به خبرنگاران گفت: « در حالي که ما حتی حق شرکت در جشن های آغاز سال جديد را نداشتيم، فرمانده ما پس از طلوع آفتاب اولين روز سال جديد به خانه اش در واتيکان بازگشت.»


همين سخنگو، که نخواست نامش فاش شود، افزود: « از زماني که سرهنگ «مادر» فرماندهی گارد سوئيس را عهده دار است، تدابير انضباطی قرون وسطائی، که سال ها پيش حذف شده بودند، مجددا به اجرا در می آيند.»


بنا بر آنچه در محافل واتيکان گفته می شود، کليه نظاميان اين ارتش ۱۳۰ نفری از رفتار فرمانده جديد گله دارند، و از هفته ها پيش از مقامات عاليرتبه واتيکان درخواست ملاقات برای مطرح ساختن شکاياتشان را کرده اند. درخواستی که تا کنون پاسخی دريافت نکرده است، ولي احتمالا یدنبال اين اعتصاب مورد بررسی قرار خواهد گرفت .



گارد سوئيس، در سال ۱۵۰۶ ميلادی با هدف دفاع از واتيکان تشکيل شد، هر چند که از سال ۱۸۷۰، بدنبال تشکيل ايتاليای يکپارچه و سقوط حکومت پاپ ها، تنها وظيفه اش حفاظت از جان رهبر کليسای کاتوليک و نزديکانش است.


گارد سوئيس، با اونيفورم های رنگارنگش که توسط ميگل آنژ طراحی شده اند، امروزه به نمادی فولکلوريک برای جذب جهانگردان تبديل شده است. اعضای کوچک ترين ارتش جهان را هنوز جوانان کاتوليک سوئيسی تشکيل می دهند، هر چند که سال گذشته يک هندی تبار شهروند سوئيس نيز به ارتش پاپ پيوست.


XS
SM
MD
LG