لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۲

فولکس‌واگن پس از ۱۷ سال به بازار خودرو ایران بر می‌گردد


شرکت خودروسازی آلمانی فولکس‌واگن فروش محصولات خود در بازار ایران را پس از ۱۷ سال از ماه اوت (مرداد-شهریور) از سر می‌گیرد.

این شرکت در گزارشی که روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه روی سایت خود منتشر کرد از امضاء قرارداد با شرکت «ماموت خودرو» ایران خبر داد. طبق این گزارش، در مرحله نخست، خودروهای مدل «تیگوان» و «پاسات» به ایران صادر خواهد شد.

شرکت خصوصی «ماموت خودرو» که واردکننده رسمی خودروسازی اسکانیا هم هست، واردات خودروهای فولکس‌واگن را در مرحله نخست از طریق هشت نماینده فروش خود در تهران انجام خواهد داد.

به گفته اندرس سوندت ینسن، مدیر پروژه فولکس‌واگن در ایران، با بازگشت به ایران، فولکس واگن فضای خالی دیگری را در بازار جهانی خودرو پر خواهد کرد.

این شرکت در حال تقویت حضور خود در بازارهای بین‌المللی است. او می‌گوید: «ما در حال آوردن آخرین مدل‌های خود با بهترین مشخصات به بازار ایران هستیم».

مهرزاد فردوس، مالک و عضو هیات مدیره ماموت خودرو، نیز گفته است: «بازار خودرو ایران در حال حاضر بر مبنای انتظارات مشتریان در حال تغییر است. راحتی، تطابق با استانداردهای زیست‌محیطی، ایمنی، مصرف سوخت و خدمات به روز در میان مشتریان ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است».

وی افزود:‌ «این امر به بازنگری در صنعت خودرو و در نتیجه تغییر به سمت استفاده از وسایل نقلیه مدرن‌تر منجر شده است. ماموت خودرو بسیار خشنود است که به وسیله شراکت با فولکس‌واگن، بخشی از این فرآیند تغییر را به عهده می‌گیرد».

واردات مدل‌های تیگوان و پاسات ادامه راه حضور خودروهای فولکس واگن در ایران در گذشته دور است. در دهه ۱۹۵۰ مدل «بیتل» در جاده‌های ایران خودنمایی می‌کرد و مدل‌های «بولی» در دهه ۱۹۶۰ و «گل» در دهه ۱۹۹۰ به لیست خودروهای فولکس‌واگن در ایران اضافه شدند.

فولکس‌واگن در سال ۲۰۰۰ به طور کامل از بازار خودرو ایران خارج شد. هدف اولیه طرح واردات این خودروساز آلمانی در ایران تحلیل نیازهای فعلی بازار، حضور برند فولکس‌واگن، و ارائه فناوری‌های مدرن ساخت آلمان به مشتریان ایرانی عنوان شده است.

این گزارش می‌افزاید که طبق آمارهای دولتی ایران، تقاضای سالانه برای خرید خودرو حدود سه میلیون دستگاه است.

شرکت ماموت در سال ۱۹۹۵ (۱۳۷۴ خورشیدی) تاسیس شد و اکنون یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی صنعتی در ایران است که در حوزه‌های خودرو، ساخت‌وساز، آی‌تی، پشتیبانی، مخابرات، و خدمات مالی با تمرکز بر منطقه خاورمیانه فعالیت دارد.

افزایش چشمگیر تولید خودرو ایران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، ۳۰۶ هزار و ۵۴۵ دستگاه انواع خودرو در کشور طی سه ماهه اول سال ۹۶ در کشور تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

این در حالی است که طی ۱۶ سال گذشته، تنها در سال ۱۳۹۰ خورشیدی، میزان تولید خودرو به مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه رسیده بود که در واقع سال اوج شکوفایی صنعت خودرو ایران بود و بعد از آن سراشیبی در نمودار تولیدات این صنعت اتفاق افتاد.

XS
SM
MD
LG