لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۱

یالثارات الحسین: حمله به دفتر «شارلی ابدو» پدیده مبارکی است


نشریه «یالثارات الحسین» وابسته به گروه انصار حزب‌الله در آخرین شماره خود حمله به دفتر هفته‌نامه طنز «شارلی ابدو» در فرانسه را «پدیده‌ای مبارک در فعل این ماجرا» دانست.

انجمن روزنامه نگاران مسلمان، از جمله گروه‌های وابسته به اصولگرایان نیز روز چهارشنبه ۲۴ دی در بیانیه‌ای نوشت که «به سخره گرفتن اعتقادات یک امت» مبنای تروریسم را پایه‌گذاری می‌کند.

هفته‌نامه «یالثارات الحسین» در صفحه گزارش خود با عنوان «نگاهی متفاوت به مسئله حمله به دفتر نشریه «شارلی ابدو» قتل به گفته این نشریه، «سب کنندگان» پیامبر اسلام را «پدیده‌ای مبارک در فعل این ماجرا» دانسته که «باید حساب آن را از فاعلان آن جدا ساخت».

این نشریه همچنین تاکید کرد که اجرای به گفته این نشریه «کیفر مشروع سب‌النبی» ربطی به عمل «تروریستی» گروه داعش ندارد.

یالثارت‌الحسین تیتر صفحه نخست خود را به این شعر اختصاص داده است که: «امسال ایام ربیع/ نور علی نور شد/ دشمن هتاک نبی/ روانه گور شد».

«تبریک به امت محمدی» از جمله دیگر تیترهای صفحه نخست این نشریه به مناسبت حمله به «شارلی ابدو» است.

انجمن روزنامه نگاران مسلمان، از گروه‌های وابسته به اصولگرایان نیز روز چهارشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به حمله به نشریه شارلی ابدو نوشت: «جریاناتی که بی‌محابا اعتقاد یک امت را به سخره می‌گیرند در حقیقت مبنای تروریست را پایه‌گذاری می‌کنند».

به گزارش خبرگزاری فارس، این بیانیه مدعی شده است: «وقتی راه قانونی برای حمایت از حقوق میلیون‌ها مسلمان در غرب و جلوگیری از توهین روزمره به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان مسدود باشد،‌‌ همان دست‌های پشت صحنه‌ای که چنین انسداد حقوقی را ایجاد کرده‌اند، وارد عمل شده و با تدارک عملیاتی تروریستی، روی دیگر سکه اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی را به نمایش می‌گذارند».

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید قم نیز روز چهارشنبه درباره حمله به نشریه شارلی ابدو گفت: «امروزه‌‌ همان کسانی که در گروه‌های افراطی فعالیت داشتند در کشورهای خود دست به کشتار می‌زنند تا این حوادث را به نام اسلام تمام کنند».

مقامات جمهوری اسلامی پیش از این بار‌ها گروه «حکومت اسلامی» (داعش سابق) و همچنین گروه‌هایی نظیر القاعده را ساخته کشورهای غربی خوانده‌اند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز چهارشنبه در واکنش به چاپ کاریکاتوری جدید از پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو گفت که «احترام به مقدسات داشتن روابط احترام‌آمیز را راحت‌تر می‌کند».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی اضافه کرد: «اگر دست به بی‌احترامی به ارزش‌ها و مقدسات یکدیگر بزنیم قادر نخواهیم بود وارد یک گفت‌وگوی جدی شویم».

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، نیز روز چهارشنبه انتشار کاریکاتور جدیدی از پیامبر اسلام در هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» را «موهن» نامیده و این اقدام را محکوم کرد.

XS
SM
MD
LG