لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۸

يک نوکيش مسيحی به یک سال حبس تعزيری محکوم شد


گزارش ها حاکی است، حسين ساکتی آرامسری، موسوم به استيفان، شهروند نوکيش مسيحی، به اتهام تبليغ مسيحيت به یک سال حبس تعزيری محکوم شده است.

به گزارش روز دوشنبه ۱۶ دی ماه سایت های «ماده هیجده» که اخبار مربوط به مسیحیان را پوشش می دهد و «هرانا»، اين شهروند نوکيش مسيحی توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در تاريخ یکم مرداد ماه سال جاری در جنگلهای گلستان بازداشت شد.

این گزارش می گوید وی پس از دستگیری، در شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج تفهیم اتهام و محاکمه شده و به يک سال حبس تعزيری محکوم شده است. اتهام وی در این پرونده قضایی،« تبلیغ برای مسیحیت» ذکر شده است.

همچنین گفته شده برای آقای ساکتی آرامسری پیشتر قرار آزادی به قیدکفالت صادر شده بود ولی دادگاه اجازه تودیع قرار کفالت را ندارد و دست آخر هم حکم به صورت شفاهی به او ابلاغ شده است.

گزارش یادشده می گوید حسین ساکتی آرامسری در حال حاضر در زندان مرکزی کرج دوران حبس خود را می گذراند..

پیشتر گزارش شده بود رسول‌عبداللهی٬ مسیحی نوکیشی که به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ مسحیت» به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود٬ به زندان اوین منتقل شده است.

رسول عبداللهی که زمستان ۱۳۸۹ همزمان با شماری نوکیش مسیحی دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او فروردین ماه ۱۳۹۰ موقتا از زندان آزاد شد.

در نهایت آقای عبداللهی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ مسیحیت» به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. به گفته منابع خبری آقای عبدالله ۱۱ آذر ۱۳۹۲ برای سپری کردن دوران محکومیتش٬ به زندان اوین منتقل شده است.

در سال‌های اخير تعداد زيادی از افرادی که از اسلام به مسيحيت تغيير دين داده‌اند، دستگير و به حبس های طولانی محکوم شده‌اند. همچنين در مواردی کليساهای مسيحيان تعطيل شده و از فعاليت‌های دينی آنها جلوگيری به عمل آمده است.
XS
SM
MD
LG