لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۴

آخرین وضعیت احمد قابل به نقل از همسرش


مرضیه پاسدار، همسر احمد قابل از آخرین وضعیت همسر خود به رادیو فردا گفت که «حیات نباتی آقای قابل ادامه دارد و کلیه و کبدشان کار می‌کند. ضربان قلب و مغزشان ادامه دارد ولی گویا هوشیاری فعال را از دست داده است.»

خانم پاسدار روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه گفت: «امروز که به بیمارستان رفتم، گفتند که ایشان را صبح به بخش آی سی یوی بیمارستان قائم منتقل کردند. طبق گفته خود پرسنل بیمارستان حیات نباتی ایشان ادامه دارد و کلیه و کبدشان کار می‌کند. ضربان قلب و مغزشان ادامه دارد ولی ایشان هوشیاری ندارند.»

ایشان سابقه بیماری هم داشتند که به این وضعیت منجر شود؟

مشکلشان همان توموری بود که از پارسال عمل جراحی روی مغزشان در تهران انجام شد بعد از آن به این دلیل که پوستشان به خاطر رادیوتراپی بافت اصلی خود را از دست داده بود یک عمل ترمیم مجدد رویشان انجام دادند.

این اواخر ایشان مشغول چه کاری بودند؟ در چه وضعیتی بودند؟

ایشان دوران نقاهت را طی می کردند و کار خاصی اصلا نمی‌توانستند انجام بدهند چون چشمشان توانایی دیدن نداشت و سمت چپ بدنشان اصلا فعالیت نداشت و سمت راستشان نسبت به پارسال از فعالیت کمتری برخوردار بود.

ولی به هر حال در مجموع حالشان خوب بود و مریض نبودند. فقط در حال طی دوران نقاهتشان بودند.

آخرین حرفی که پزشکان در مورد وضعیت ایشان زده اند این است که ایشان در این حالت کما باقی می ماند؟

پزشکان گفته‌اند که تا وقتی سیستم بدن ایشان زنده است و این حالت نباتی ادامه دارد و بدن فعال است، دستگاه‌ها را قطع نمی‌کنند. چون کلیه‌ها و کبد و تمام بدن ایشان دارد کار می‌کند و فقط هوشیاری شان را از دست داده‌اند.
XS
SM
MD
LG