لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۴

علی دايی و محمد مايلی‌کهن، دو گزينه وزارت ورزش برای پرسپوليس


با اتمام مهلت مقرر از سوی مديرعامل باشگاه پرسپوليس برای معرفی سرمربی جديد اين تيم، هنوز رسماً اعلام نشده چه کسی در فصل آينده جانشين يحيی گل‌محمدی خواهد شد اما خبرگزاری‌های داخلی انتخاب علی دايی را قطعی دانسته‌اند.

پس از حميد استيلی، محسن عاشوری، مصطفی دنيزلی و مانوئل ژوزه، يحيی گل‌محمدی پنجمين نفری بود که محمد رويانيان طی يک ‌سال، به عنوان سرمربی پرسپوليس منصوب کرد.

او که از مهر ۱۳۹۰ مديريت پرسپوليس را برعهده دارد، حالا پيش از فرا رسيدن بيستمين ماه رياستش در اين باشگاه، ششمين سرمربی را نيز برای پرسپوليس انتخاب خواهد کرد.

محمد رويانيان و اعضای هيات مديره باشگاه پرسپوليس تاکنون از مذاکره با افرادی مثل محمد مايلی کهن، منصور ابراهيم زاده، حميد درخشان، علی دايی، حميد استيلی، حسين فرکی، برانکو ايوانکوويچ و زلاتکو کرانچار خبر داده‌اند. رويانيان روز جمعه، منصور ابراهيم زاده را سرمربی مورد نظر خودش معرفی کرده بود.

سپس خبرگزاری‌های داخلی از دستور وزارت ورزش برای انتخاب علی دايی يا محمد مايلی کهن خبر دادند. دو منتقد جدی رويانيان که يکی از آن ها با تيم گهر دورود به دسته پايين تر سقوط کرده و ديگری نيز در پرونده‌ای جنجالی، باشگاه پرسپوليس را در کميته انضباطی محکوم کرد و در بازی راه آهن و پرسپوليس نيز پس از گل راه آهن، با مشت گره کرده به هوا پريد و شادمانی کرد.

شايد به همين خاطر باشد که در نظرسنجی سايت خبرآنلاين، علی دايی که دو سال قبل نماد بی رقيب اعتراض روی سکوهای ورزشگاه آزادی بود، آن فاصله چشمگير با رقبای خود را ندارد و پس از ۲۶ هزار رای هواداران، ميزان محبوبيتش با محمد مايلی کهن و منصور ابراهيم زاده برابر است.

هواداران پرسپوليس بر اين باور هستند که سرمربی آتی پرسپوليس هرکس که باشد، موضوع، جوانب و تبعات انتخابات رياست جمهوری نيز در گزينش او لحاظ شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ايسنا، نوشته محمد مايلی کهن گزينه وزارت ورزش و جوانان است و اين وزارتخانه به رويانيان دستور حضور او را داده‌ است.

نويسنده گزارش تاکيد کرده اگر نظر رويانيان روی مايلی کهن بود، دليلی برای مذاکره با ابراهيم‌زاده وجود نداشت. حتی رويانيان در يکی از گفت‌وگوهای پرتعدادش يادآور شد که انتخاب مايلی‌کهن به او توصيه شده است.

طبق اين گزارش، فدا حسين مالکی از اعضای غير ورزشی هيات مديره نيز برای دريافت نظر وزارت، با وزير ورزش و جوانان صحبت کرده و وزير نيز در اين جلسه از محمد مايلی کهن و علی دايی نام برده است.

رابطه پرتنش علی دایی و رویانیان

انتخاب احتمالی علی دايی برای هدايت پرسپوليس در حالی اتفاق افتاده که رابطه او با رويانيان هميشه پر تنش بوده و توام با درگيری لفظی بوده است.

علی دايی در نشست خبری خطاب به رويانيان گفته بود: «مسلمانی به ريش نيست. یکی توسط بنده خدا يک روز است به فوتبال آمده‌او يک روز هم که آن بنده‌خدا برود می‌رود. من از يک‌ من ريش تو نمی‌ترسم. آمده‌ای کهکشان راه انداخته‌ای تا برای خودت تبليغ کنی. در مسلمانی نبايد به مردم دروغ بگويند. به امثال دايی بدهکاری اما می‌خواهی خودت را نشان بدهی و برای همين قهرمان وزنه‌برداری و پرتاب ديسک را به پرسپوليس می‌آوری. بدبختی ورزش ما همين است.»

اينک اما دايی و رويانيان در نشستی که ۹۰ دقيقه به طول انجاميده، به رغم قرارداد دايی با راه آهن، برنامه‌های فصل آينده را مرور کرده‌اند. خبرگزاری فارس نوشته رويانيان برنامه‌های دايی را پذيرفته است. علی دايی برای پيگيری امور شخصی به خارج از کشور رفته و در بازگشت، برای دومين بار سکان هدايت پرسپوليس را برعهده خواهد گرفت.

در اين رابطه باشگاه راه آهن با صدور بيانيه‌ای، مخالفت خود را با جدايی علی دايی عنوان کرده است. در بخشی از اين بيانيه آمده است: «مديران پرسپوليس می‌دانند که قرارداد دايی با راه آهن امضا شده و تمام برنامه‌های باشگاه از جمله حفظ يا خداحافظی با بازيکنان قبلی، جذب بازيکنان جديد، همچنين اردوها و تمرينات طبق نظر دايی تنظيم شده و در چنين شرايطی طبق اصول حرفه‌ای، احساسات نبايد بر منطق غلبه نکند.»
XS
SM
MD
LG