لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۸

تازه‌های بازار موسیقی جهان؛ «معجزه» برای «ناشکسته»


ترانه معجزه از گروه کلد پلی
ترانه معجزه از گروه کلد پلی

حضور پررنگ خوانندگان و گروه‌های راک و پاپ در فیلم‌های سینمایی امسال

«معجزه» برای «ناشکسته»؛ ترانه «کلد پلی» برای فیلم تازه آنجلینا جولی

در ميان گروه‌ها و خوانندگان برجسته‌ای‌ که در سال ۲۰۱۴ به اجرای ترانه برای فيلم‌های سينمايی پرداختند، گروه «کلد پلی» شايد از ديگران شناخته شده تر باشد. «معجزه» ترانه تازه اين گروه راک بريتانيايی است که تا به حال بيش از ۶۰ ميليون کپی‌ از آلبوم‌هايش در جهان به فروش رسيده و هفت بار برنده جايزه «گرمی» شده است.

اين ترانه برای فیلم «ناشکسته» به کارگردانی آنجلینا جولی ساخته شده که از روز کريسمس در آمريکا و ديگر کشورهای جهان روی پرده می‌‌رود. این ترانه، از هم اکنون در ميان ۷۹ ترانه اصلی‌ برای فيلم، از بخت‌های راهيابی به فهرست نهايی نامزد‌های دريافت جايزه اسکار محسوب می‌‌شود.

از ديگر خوانندگان نامی‌ که در طول سال گذشته به اجرای ترانه برای فيلم‌های سينمای پرداخته اند می‌‌شود به «لرد» برای فيلم عطش مبارزه، «پتی اسميت» برای فيلم «نوح» و «لانا ديل‌ری» برای اثر تازه تيم‌ برتون به نام «چشم درشت» اشاره کرد.

«تا لبخند نداشته باشی، لباست کامل نیست»

در ميان آثار تازه دنيای موسيقی که راه خود را به پرده نقره‌ای‌ باز کرده‌اند، می‌‌توان به بازخوانی يک معروف توسط «سيا» آهنگساز و خواننده استراليايی اشاره کرد.

ترانه‌ای‌ به نام «تا لبخند نداشته باشی،‌ لباست کامل نيست» که برای فيلم موزيکال / کمدی- درام «انی» به کارگردانی «ويل گلاک» ساخته شده‌است. نماهنگ اين ترانه در کمتر از دو ماه بيش از سه‌ و نيم ميليون بازديد کننده را به خود جلب کرده و در کشورهای استراليا و لهستان به جمع برترين ترانه‌های ماه راه يافته است.

سومين آلبوم صورتی‌ رنگ «نيکی‌ ميناژ»

«نيکی‌ ميناژ»، خواننده رپ آمريکايی سومين آلبوم خود را به نام «چاپ صورتی‌» منتشر کرد. به دنبال انتشار موفقيت‌آميز دو آلبوم جمعه‌ صورتی‌ يک و دو انتظار می‌‌رود که آلبوم تازه او در روزهای پايانی سال ۲۰۱۴ با استقبال فراوانی‌ روبرو شود. آلبوم «چاپ صورتی» در کنار آثار تازه، مجموعه‌ای‌ از تک‌ترانه‌های موفق «نيکی‌ ميناژ» در دو سال گذشته مانند «قرص‌ها و زهرها»، «تختخوب دروغ‌ها» و «آناکوندا» در بر می‌گيرد. تک ترانه «آناکوندا» در فهرست ۱۰۰ ترانه داغ آمريکا به رتبه دوم دست يافت.

XS
SM
MD
LG