لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۰

استقلال در تهران به الهلال عربستان باخت


در آغاز دور چهارم از مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا، تيم فوتبال استقلال ايران در ورزشگاه آزادی با گلی که نواف ال‌عابد در نيمه نخست به ثمر رساند، مغلوب الهلال عربستان شد.

الهلال در حالی مقابل ديدگان ۸۰ هزار تماشاگر به برتری رسيد که فقط شش روز قبل در رياض با نتيجه ۲-۱ به استقلال باخته بود. هنگام ورود الهلال به تهران، زلاتکو داليچ سرمربی اين تيم کسب يک امتياز را نتيجه‌ای ايده‌آل برای تيمش دانسته بود.

۱۰ دقيقه پايانی بازی تحت‌الشعاع شعارهای معترضانه هواداران استقلال در حمايت از فرهاد مجيدی بود. بازيکنان استقلال در گلزنی ناموفق بودند و تماشاگران نيز نارضايی خود از اين‌که امير قلعه‌نويی، مجيدی را روی سکوها فرستاده ابراز می‌کردند.

سرمربی استقلال در پايان بازی با انتقاد از هوداران تيمش گفت: «بيرون از تهران راحت‌تر بازی می‌کنيم. شايد برنامه ريزی شده و کسانی نمی‌خواهند نتيجه بگيريم. مگر ششم جدول هستيم که شعار می‌دهند؟ خدا پدر هواداران پرسپوليس را بيامرزد که تيم‌شان را کمک کردند تا فنياليست شود.»

در بازی استقلال و الهلال، نواف در دقيقه ۳۵ برای نماينده عربستان گل زد. در به ثمر رسيدن اين گل، بازيکنان استقلال هم سهيم بودند. نکونام توپ را به بدن عمر‌ان‌زاده کوبيد و در ادامه، مهاجم الهلال با ضربه‌ای محکم و دقيق دروازه مهدی رحمتی را گشود.

استقلال در نيمه دوم و خصوصاً دقايق پايانی، حملات متعددی روی دروازه الهلال تدارک ديد اما نتوانست از شکست خانگی بگريزد.

با اين نتيجه و رقم خوردن برتری الريان در بازی همزمان، وضعيت گروه دی پيچيده شد و حالا هر چهار تيم از شانس صعود برخوردارند. در حالی که برتری استقلال می‌توانست خيال اين تيم را در دو هفته پايانی کاملاً آسوده کند.

العین امارات و الریان قطر

در ديگر ديدار اين گروه، العين امارات با نتيجه ۲-۱ مغلوب ميزبان خود الريان قطر شد. استقلال همچنان با هفت امتياز در صدر قرار دارد اما دو تيم شش امتيازی را در تعقيب خود می‌بيند. تيم آخر جدول هم الريان چهار امتيازی است که دو هفته بعد برای افزايش بخت صعود، در تهران با استقلال رويارو خواهد شد.

در ترکيب استقلال مقابل الهلال، مهدی رحمتی، اميرحسين صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی، حنيف عمران‌زاده، جواد نکونام (از نيمه‌ دوم هاشم بيک‌زاده)، خسرو حيدری، جی‌لويد ساموئل، مجتبی جباری، آرش برهانی (از نيمه‌ دوم ايمان موسوی) و فرزاد حاتمی (دقيقه ۸۱ سياوش اکبرپور) به ميدان رفتند.

زلاتکو داليچ در نشست خبری بعد از بازی با ابراز شادمانی از برتری تيمش گفت: خيلی خوب بازی کرديم و بايد گل‌های بيشتری می‌زديم. هفت بازيکن ۲۲ ساله داشتيم و استقلال باتجربه‌تر بود اما اين جوانگرايی برای آينده ما بسيار مفيد است.

سرمربی کروات الهلال درباره پيروزی الريان مقابل العين و ابهامات وضعيت اين گروه گفت: اوضاع سخت شده، فکر می‌کرديم استقلال و العين صعود کنند اما حالا همه چيز فرق کرده و هر گلی که به ثمر برسد، شرايط صعود تيم‌ها را تعيير می‌دهد.

سرمربی الهلال در پاسخ به پرسشی درباره ضد فوتبال و اتلاف وقت تيمش در نيمه دوم گفت: «همين کارهايی که دروازه‌بان ما امروز انجام داد، دروازه‌بان شما هم در عربستان انجام داد!»

امير قلعه‌نويی نيز عقيده داشت بازيکنانش خسته و با غرور بازی کردند و به زعم او در باد بازی قبلی بودند. قلعه‌نويی گفت از بازی احساسی سياوش اکبرپور ناراضی است. زيرا او به بازی سکته داد. آرش برهانی هم بد بازی کرد و زود تعويض شد.

سرمربی استقلال همچنين با انتقاد از عملکرد کاپيتان تيم ملی ايران گفت: نکونام به جای بازی‌سازی توپ را بد دفع کرد و اين هم يک شيوه گل خوردن است. او با نکونام هميشگی فاصله داشت، خسته بود و تعويضش کردم.
XS
SM
MD
LG