لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۳

پیروزی اسپانیا با چهار گل در برابر ایرلند، تساوی ایتالیا با کرواسی


تصویر دیدار کرواسی و ایتالیا
تصویر دیدار کرواسی و ایتالیا
در ادامه بازی های دور دوم از مرحله گروهی جام ملت های اروپا؛ تيم ملی اسپانيا با برتری دور از انتظار ۴-۰ مقابل جمهوری ايرلند، در صدر جدول گروه سوم قرار گرفت.

نمايش درخشان اسپانيا مقابل ديدگان «يواخيم لو» سرمربی آلمان که به ورزشگاه آمده بود، پايانی شد بر انتقادات هواداران پرشمار اين تيم که معتقد بودند دوران طلايی تيم «ويسنته دل بوسکه» به سر رسيده است.

رسانه ها نيز در گمانه زنی های پيش از آغاز بازيها، اختلافات بين بازيکنان رئال مادريد و بارسلونا را عامل ناکامی احتمالی اين تيم می دانستند.

اما مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های اروپا با ارائه نمايشی خيره کننده؛ استحقاق خود بر جايگاهش در رتبه بندی فيفا را به رخ مدعيان جام چهاردهم کشيد.

نبرد اسپانيا و ايرلند در ورزشگاه آره‌نا گدانسک (لهستان) به قضاوت «پدرو پروئنکا» پرتغالی برگزار شد.

دل‌بوسکه برخلاف بازی مقابل ايتاليا، «فرناندو تورس» را در نوک خط حمله قرار داد و اين مهاجم نيز پاسخی ايده آل به اعتماد مربی کهنه کار تيمش داد.

فاتحان جام جهانی ۲۰۱۰ خيلی زود و در چهارمين دقيقه، توسط اين مهاجم کم فروغ در باشگاه چلسی به گل رسيدند.

«ال‌نينيو» با اين گل پس از مدت‌ها طلسم گل‌نزدن در تيم ملی را شکست. خونسردی تورس، حرکت عرضی او، چرخش و سرانجام ضربه نهايی اش فراتر از انتظار بود.

اسپانيا در ادامه نيمه اول کاملاً توپ و ميدان را مقابل ايرلند در اختيار داشت و حملات متعددی را روی دروزاه متزلزل «شی ‌گيون» تدارک ديد.

در تمام بازی هایی که تاکنون در اين جام برگزار شده، نيمه نخست بازی اسپانيا و ايرلند جنوبی اگر چه فقط يک گل در بر داشت اما يکطرفه ترين ۴۵ دقيقه در کل جام چهاردهم بود.

در نيمه دوم هم برتری اسپانيايی‌ها تداوم داشت و اين تيم باز هم در دقايق ابتدايی و اين بار توسط «ديويد سيلوا»، گل دوم بازی را به ثمر رساندند.

با ادامه بازی، شاگردان «جيووانی تراپاتونی» همچنان تحت تاثير حرکات موفق تکنيکی و انسجام تاکتيکی ياران «ايکر کاسياس» بودند.

فرناندو تورس با يک فرصت‌شناسی ديگر که در دقيقه ۷۰ رقم خورد، گل سوم بازی را به ثمر رساند تا کار برای ايرلندی‌ها به پايان برسد و وداعی تلخ با اين مسابقات داشته باشند. آن ها در روز آخر هر نتيجه ای که به جا بگذارند، تاثيری در حذفشان نخواهد داشت.

در دقيقه ۸۳، «سسک فابرگاس» که به جای تورس در ميدان حاضر شده بود گل چهارم بازی را به ثمر رساند تا اسپانيا با پيروزی پرگل اين مسابقه را به اتمام برساند.

فابرگاس مقابل ايتاليا هم تک گل تيمش را وارد دروازه بوفون کرده بود.

ايکر کاسياس، آلوارو آربلوا، جرارد پيکه، سرجيو راموس، يوردی آلبا، ژاوی هرناندز، سرجيو بوسکتس، ژابی آلونسو (ژاوی مارتينز - ۶۵)، ديويد سيلوا، فرناندو تورس (سسک فابرگاس - ۷۴) و آندرس اينيستا (سانتی کازورلا - ۸۰) بازيکنان اسپانيا در اين مسابقه بودند.

تشويق خستگی ناپذير و بی وقفه هواداران ايرلند حتی پس از خوردن چهار گل که تا پايان بازی ادامه داشت، از جمله نکات حاشيه ای جالب توجه اين مسابقه بود.

ايتاليا ۱ کرواسی ۱

در ديگر بازی اين گروه، تيم‌های فوتبال ايتاليا و کرواسی در ورزشگاه شهر «پوزنان» لهستان با
قضاوت «هاوارد وب» انگليسی به تساوی ۱-۱ رسيدند.

در نيمه اول، ضربه محکم و سرکش «مارکيزيو» که از پشت محوطه جريمه کرواسی نواخته شد، موقعيتی طلايی برای لاجوردی‌پوشان بود که با فاصله اندک از کنار دروزاه بيرون رفت.

تک به تک شدن «آنتونيو کاسانو» با «پلتيکوسا» دروازه‌بان کرواسی نيز منجر به فروپاشی دروازه کرواسی نشد و مهاجم ميلان در دو مرحله نتوانست دروازه را باز کند.

در ادامه اما خطای پشت‌ محوطه جريمه کرواسی، ضربه ايستگاهی را برای «آتزوری» مهيا کرد. «آندره‌ پيرلو» هم که استاد نواختن اين ضربه هاست، با هنرنمايی اش دروازه کرواسی را باز کرد.

در نيمه دوم کروات‌ها برای جبران شکست، بازی رو به جلويی به نمايش گذاشتند و در نهايت «مانوئل ماندزوکيچ» در دقيقه ۷۲ گل تساوی بازی را به ثمر رساند.

حالا سرنوشت کرواسی مانند ايتاليا و اسپانيا در گروی بازی روز آخر است. با اين تفاوت که تفاضل گل اسپانيا، اين تيم را در صورت تساوی با کرواسی، در رده بالاتر قرار خواهد داد.

«اسلاون بيليچ» سرمربی کرواسی پس از پايان بازی گفت: «شانس در اين ديدار انتظار ما را می‌کشيد. نمی‌خواهم درباره بازی آينده مقابل اسپانيا صحبت کنم. چيزی که اهميت زيادی دارد اين است که ما امتيازات ارزشمندی را در دو ديدار گذشته گرفته‌ايم.»

بيليچ همچنين گفت: «مشکل ما با ساير تيم‌ها مثل ايتاليا يا آلمان متفاوت است زيرا قدرت ذهنی ما مثل اين دو تيم نيست. اما به بازی مقابل اسپانيا خوشبين هستم و شانس بالايی برای صعود به مرحله بعد داريم.»

«چزاره پراندلی» سرمربی ايتاليا هم گفت: «اين نتيجه تاسف‌انگيز است. فرصت خوبی را از دست داديم اما هنوز بازی‌های ما تمام نشده و شانس صعود داريم.»

جدول رده‌بندی گروه C

۱- اسپانيا، ۲ بازی، ۴ امتياز، تفاضل ۴+
۲- کرواسی، ۲ بازی، ۴ امتياز، تفاضل ۲+
۳- ايتاليا، ۲ بازی، ۲ امتياز، تفاضل ۰
۴- ايرلند، ۲ بازی، بدون امتياز، تفاضل ۶-
XS
SM
MD
LG