لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۴۷

فائزه هاشمی: سخنان نماینده‌ای که به اوین آمد، حاوی دروغ و توهم است


فائزه هاشمی رفسنجانی، در نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس، به گفته‌های یکی از نمایندگان مجلس که از اوین بازید کرده بود اعتراض کرده و سخنان وی را حامل «دروغ و توهم» دانسته است.

این نامه که تاریخ امضای آن روز ششم بهمن ماه سال جاری است، روز دوشنبه نهم بهمن ماه در وبسایت کلمه منتشر شده است.

روز دوم بهمن ماه، سه تن از نمایندگان مجلس از زندان اوین بازدید کردند و مواردی از نظرات آن‌ها توسط رسانه‌ها منتشر شد.

خانم هاشمی در مورد اخبار منتشر شده در رسانه‌ها از اين بازديد نوشته است: « متاسفانه مطالب مطرح شده توسط آقای نعيمی، دیگر نماينده بازديد کننده از بند ما نه تنها آميخته به دروغ و توهم بود بلکه از اصول اوليه نزاکت نيز تهی بود (در مصاحبه با روزنامه‌های بهار و شرق) البته اين فرد بر خلاف دو نماينده ديگر در زمان حضور در زندان نيز از خود چنين رفتارهای بی‌نزاکتی بروز می‌داد. هنگام صحبت با زندانيان سياسی زن با چهره‌ای حاکی از تمسخر و بی‌حوصلگی و انکار حرف‌های ما را می‌شنيد در ساعت دو بعد از ظهر‌‌ همان روز هم به بهانه قضا شدن نماز ظهر و عصر با عجله ديگران را تشويق به ترک زندان می‌کرد.»

صفر نعیمی، محمدرضا محسنی ثانی و مهدی دواتگری، سه نماینده مجلس بودند که از زندان اوین و بند ۳۵۰ که مربوط به زندان سیاسی است بازدید کردند. صفر نعیمی پس از این بازدید در گفته بود که غذای زندان اوین از «غذایی که در زندان اوین می خوریم بهتر است» و همچنین گفته بود «نام این زندان را به هتل اوین» باید تغییر دهند.

فائزه هاشمی در نامه خود خطاب به رئیس مجلس نوشته است: «لحن همراه با توهين و تحقير اين نماينده مجلس در مطالب فوق همچنين تحريف واقعيت‌های موجود توسط او جای تامل جدی دارد. اين در حالی است که وی به همراه گروهی از نمايندگان برای تحقيق و بررسی از زندان آمده بود و انتظار می‌رفت حقايق را همانگونه که بوده منعکس کند نه آنگونه که خودش می‌خواهد.»

صفر نعیمی در گفت‌وگوی خود با روزنامه بهار گفته بود: «در بازديد از بند نسوان که شامل محکومان بهايی، فتنه، منافق و مجاهد بود، سرکرده آنها خانم فائزه هاشمی به وضعيت غذای زندانيان و وجود دوربين‌های مدار بسته در بند نسوان اعتراض داشتند که به نظر می‌رسد صحبت‌هايشان به وضعيت خانوادگی‌اش بر می‌گردد. چرا که ايشان هرگز غذاهايی که همه می‌خورند را نخورده‌‌اند.»

خانم هاشمی در این نامه قید کرده که اعتراض آنها به نصب دوربین مداربسته در محوطه حمام و دستشویی بوده و نه در کل بند.

فائزه هاشمی در نامه خود نوشته که صفر نعیمی، «از شکايت من از کيفيت بد غذای زندانيان می‌گويد و تفسير و قضاوت شخصی خود را از وضعيت خانوادگی من به آن اضافه می‌کند در حالی که در طول بازديد اين نمايندگان از بند زنان به هيچ عنوان کسی درباره غذا صحبتی نکرد چه من و چه ديگر هم بندانم.»

وی افزوده است: «علاوه بر اين ياد آوری می‌شود در بند زنان مدت‌هاست از غذای زندان استفاده نمی‌شود و زندانيان زن خود آشپزی می‌کنند. در اين بخش از صحبت‌های اين نماينده به نظر می‌رسد ايشان نه تنها دچار توهم هستند و به راحتی دروغ می‌گويند بلکه حتی نتوانسته‌اند بغض و کينه و پيش داوری خود را نسبت به من و خانواده‌ام پنهان کنند.»

محسن میردامادی، دبیرکل حزب مشارکت هم که در زندان اوین است در واکنش به گفته‌های صفر نعیمی گفته بود: «البته اگر زندان اوین برای ایشان اینگونه جذابیت داشته مناسب است مدتی در این هتل زندگی کنند تا زوایای پنهان آن را بهتر بشناسند.»

صفر نعیمی همچنین در مصاحبه‌اش گفته بود که زندانیان از کمبود تخت گلایه داشتند که این مشکل نیز حل شده است. وی با بیان اینکه امکانات زندان اوین از «هر لحاظ مناسب» است، گفت: «من پس از این بازدید نام ندامتگاه اوین را هتل اوین می‌گذارم.»

محسن میردامادی در اعتراض به این سخنان نوشته است که اگر نمایندگان دقت می‌کردند متوجه می‌شدند که به خاطر این دیدار، مسئولان زندان بهترین غذای خود در این سال‌ها را ارائه دادند و امکانات محدود موجود هم با پول زندانیان تهیه شده است.
XS
SM
MD
LG