لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۲

پروژه اينترنت بی سيم گوگل در جنوب شرقی آسیا و جنوب آفریقا


گزارش ها حاکی است شرکت گوگل با هدف فراهم آوردن دسترسی بيش از يک ميليارد نفر به اينترنت، تلاش دارد سامانه های اينترنت بی سيم را در جنوب شرقی آسيا و خطه جنوبی آفريقای راه اندازی کند.

به گزارش روزنامه وال استريت جورنال، قرار است شرکت گوگل با همکاری شرکت های مخابراتی محلی، شبکه های بی سيم را در خارج آن دسته از شهرهايی نصب کند که فاقد کابل کشی ارتباطی اينترنتی هستند.

اين طرح به گوگل کمک خواهد کرد که مشتری های جديدی را برای برنامه های تبليغاتی خود پیدا کند و کاربران بیشتری را به دنیای اینترنت وصل کند.

در همين حال شرکت گوگل برای ارتباط مردم عادی با شبکه جهانی وب، توليد تلفن های اندرويدی ارزان قيمت را نيز آغاز کرده است. طرحی که هم اينک به صورت آزمايشی در کشورهای کنيا و آفريقای جنوبی کليد خورده است.

همزمان، اين شرکت بزرگ اينترنتی مذاکراتی را نيز با کشورهای مختلف آغاز کرده تا با کسب مجوز پخش سيگنال در طيف فرکانس تلويزيونی سطح گسترده تری را زير پوشش خدمات اينترنت بی سيم(وایرلس) در آورد.

بر مبنای اين گزارش، گوگل در حال بررسی امکان استفاده از «زپلين» (کشتی های هوايی) برای افزايش بُرد پوششی خود در مناطق گسترده ای از قاره آفريقا است. علاوه بر اين روش، گزينه های استفاده از ماهواره و فن آوری های ديگر ارائه خدمات پهنای باند بالا نيز مدنظر مهندسان گوگل قرار خواهند گرفت.

دسترسی به اينترنت به عنوان يک عامل کليدی در کمک به جمعيت های فقير جهان جهت بهبود وضعيت آنها به شمار می رود.

طبق آمار فعلی، در حال حاضر نزدیک به دو و نیم ميليارد نفر از مجموع ۷ ميليارد جمعيت جهان به اينترنت دسترسی دارند.
XS
SM
MD
LG