لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۷

«گاردبات»؛ روبات نگهبان با امکان حرکت در آب و خشکی


گاردبات
گاردبات

ارتش آمریکا در حال آزمایش و تکمیل روباتی با نام «گاردبات» است که دوزیست بوده – قدرت حرکت در آب و خشکی دارد – و می‌تواند با دو دوربین و در حال حرکت، دیده‌بانی کند.

به گزاش سایت «گیک»، این روبات قابلیت کنترل از راه دور دارد و می‌تواند در شرایط خیلی سخت در هر منطقه‌ای حاضر شده و تصاویر زنده ارسال کند.

دوربین‌های این روبات می‌تواند از هر دو سو تصویر فرستاده و در حال حرکت می‌تواند تصاویر را با پخش زنده – لایو استریم – مخابره کند.

قطر اين روبات حدود ۶۰ سانتی‌متر است و می‌تواند ۱۶ ساعت تصوير مخابره کند و حداکثر سرعت آن به ۳۲ کيلومتر در ساعت می‌رسد. گاردبات به مکان‌ياب – جی‌پی‌اس – مجهز است.

این روبات، شناگر خیلی قابلی نیست و سرعت آن در آب حدود شش کیلومتر در ساعت است. گاردبات در ابتدا برای یک ماموریت متفاوت و به منظور حرکت در سطح مریخ طراحی شده بود.

هرچند ماموریت اصلی این روبات دیده‌بانی است، اما می‌تواند محموله‌ای به وزن دو کیلوگرم را هم با خود حمل کند و برای انتقال مواد منفجره برای کارگزاری، کاربرد دارد.

به گزاش سایت «گارد بات» متعلق به شرکت سازنده این روبات، وسیله یاد شده را می‌توان در اندازه‌های مختلف ساخت. کوچکترین اندازه آن می‌تواند حدود ۱۰ سانتی‌متر باشد.

اندازه کوچک آن بهترين کمک برای نيروی زمينی ارتش است که بتوانند راحت آن را از جایی به جای دیگر انتقال داده و برای ديده‌بانی از آن استفاده کند. بزرگترين آن می‌تواند حدود دو متر و ۷۰ سانتی‌متر باشد.

ویدئوی دیگری از حرکت گاردبات در آب و خشکی (ویدئو صدا ندارد):

XS
SM
MD
LG