لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۵

فروش پوست سگ و گرگ به اسم پوست پلنگ و ببر در جمعه بازار

دو فروشنده دستفروش که مشغول فروش پوست سگ و گرگ تحت عنوان پوست «ببر» و «پلنگ» در جمعه بازاری در تهران بودند، دستگير شدند. اين دو فروشنده روز جمعه ۱۱ ارديبهشت، در جمعه بازاری در تهران، با نام پاساژ پروانه، در مقابل ساختمان پلاسکو بساط خود را پخش کرده و مشغول فروش بودند. پاساژ پروانه در واقع يک پارکينگ است که روزهای جمعه آن را خالی می‌کنند تا دستفروش‌ها در آن کسب و کار کنند.

يک شاهد عينی که می‌بيند پوست حيوانات وحشی دارد به فروش می‌‌رسد، با يگان ويژه محيط زيست تماس می‌گيرد. نيروهای يگان در محل حاضر شده و سپس درخواست کارشناس می‌کنند که مشخص شود اين پوست‌‌ها مربوط به حيوانات وحشی است يا مربوط به حيوانی از گونه يا نوع ديگر است.

دکتر ايمان معماريان، دامپزشک حيات وحش که به عنوان کارشناس به محل رفته، به راديو فردا می‌گويد: «آزمايش مورفولوژی و بررسی موها نشان می‌دهد بيشترشان سگ بوده‌اند و گرگ هم در ميانشان بوده است.»

يکی از شاهدان عينی اين دستگيری هم که نخواست نامش فاش شود در گفت وگو با راديو فردا تاييد کرد که برخی از پوست‌ها کاملا مشخص است که مال سگ هستند و آن‌هايی هم که رنگ شده‌اند، به صورت آشکار مشخص است که با شابلون برای مثال نقش پوست پلنگ روی آن نقاشی شده است.»

بیشتر

XS
SM
MD
LG