لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۰

برهانی ۹۰ گله شد؛ استقلال به صدر بازگشت


در آخرين بازی از هفته بيست و يکم ليگ برتر فوتبال ايران، تيم فوتبال استقلال با دو گل آرش برهانی و برتری ۲-۱ مقابل مس کرمان به صدر جدول بازگشت.

آبی پوشان با اين نتيجه ۴۱ امتيازی شدند و به صدرنشينی موقت تراکتورسازی تبريز پايان دادند. در اين بازی، دو اتفاق مهم ديگر برای استقلال رخ داد. فرهاد مجيدی ستاره محبوب اين تيم که از دنيای فوتبال خداحافظی کرده بود، پس از مدت ها دوری و در ميان تشويق چشمگير هشت هزار هوادار حاضر در ورزشگاه، به ميدان آمد.

همچنين آرش برهانی با دو گلی که به ثمر رساند، با ۹۱ گل زده بهترين گلزن تاريخ باشگاه استقلال شد. پيش از اين علی جباری با ۸۹ گل زده اين عنوان را در اختيار داشت. تک گل مس را مصطفی شجاعی روی ارسال ايوان پتروويچ وارد دروازه مهدی رحمتی کرد.

فرهاد مجيدی در ۳۰ دقيقه پايانی به جای فرزاد حاتمی برای اولين مرتبه در ليگ دوازدهم به ميدان آمد و مجتبی جباری هم به محض ورودش به ميدان بازوبند کاپيتانی را به او تقديم کرد. مجيدی قبل از حضور در زمين به سمت قلعه‌نويی رفت و او را در آغوش گرفت تا از سرمربی تيمش رخصت بگيرد.

هواداران استقلال که به وجد آمده بودند، شعارهايی را درباره اتحاد قلعه نويی و مجيدی سر می دادند. در ادامه، ايمان موسوی که فرهاد مجيدی را الگوی خود می داند نيز وارد زمين شد اما شکل گيری اين زوج نتوانست تغييری در نتيجه بازی ايجاد کند.

مس کرمان با ۲۸ امتياز در رده يازدهم باقی‌ماند. لوکا بوناچيچ از زمانی که به اين تيم آمده هنوز بردی به دست نياورده است.

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، حسن اشجاری، علی حمودی، جواد نکونام، جی لويد ساموئل، مجتبی جباری، (دقيقه ۹۲ ميثم بائو) خسرو حيدری، فرزاد حاتمی (دقيقه ۶۱ فرهاد مجيدی) و آرش برهانی (دقيقه ۷۴ ايمان موسوی) بازی کردند.
همرنگ بودن پيراهن رحمتی دروازه‌بان استقلال با بازيکنان باعث شد که بازی با ۱۰ دقيقه تاخير آغاز شود. همچنين جواد نکونام با کارت زردی که در دقايق پايانی گرفت سه اخطاره شد تا بازی با ملوان را از دست بدهد.

اظهارات قلعه نويی و بوناچيچ

امير قلعه‌نويی پس از پيروزی تيمش در نشست خبری گفت چند هفته‌ای است در ورزشگاه‌ها شعارهايی می‌دهند که به صلاح فوتبال و جامعه نيست. رويانيان و فتح‌الله‌زاده جزو مديران زحمتکش فوتبال هستند و اين رفتارها خوب نيست.

اشاره او به شعارهای تند و متقابل هواداران پرسپوليس و استقلال است که از روی سکوهای ورزشگاه، عليه مديران دو باشگاه سر داده می شود.

سرمربی استقلال با اشاره به گاس هيدينک از نخبگان مربيگری در فوتبال جهان گفت: او فلسفه‌ای دارد که هر جا برود پياده می‌کند و آن هم مالکيت توپ است. اول بايد درگير شوی و توپ بگيری و سپس حمله کنی. اما وقتی مالک توپ باشی خطری هم دروا‌زه را تهديد نمی‌کند. در هر تيمی هم بودم اين کار را کردم. اهواز، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی. در ديدار با ابومسلم نيز چهار دقيقه در يک صحنه مالک توپ بوديم، اما بايد سرعت بيشتری بدهيم، اگر اين کار را بکنيم در آسيا بهتر می‌شويم و به استانداردهای جهانی هم نزديک می‌شويم.

سرمربی استقلال درباره فرهاد مجيدی و پايان بحث کاپيتانی در اين تيم گفت: در زمان سرمربيگری من محمود فکری و عليرضا منصوريان از فوتبال خداحافظی کردند و اگر زمان اجازه دهد دوست داريم که مجيدی هم اين کار را انجام دهد، البته اگر او آماده باشد با ما خواهد بود و اگر نه دوست داريم در يک شرايط خوب با پيراهن استقلال خداحافظی کند.

سپس يکی از خبرنگاران گفت نکونام عمداً کارت زرد گرفت تا در بازی بعدی به انزلی نرود اما قلعه‌نويی با رد اين موضوع گفت نکونام سال ها در اروپا بازی کرده و چنين اخلاقی ندارد.

لوکا بوناچيچ سرمربی مس کرمان هم با اشاره به اين که اشتباه کردن مقابل تيمی مثل استقلال وحشتناک است، گفت: بايد بيشتر کار کنيم تا ناکامی‌ها را جبران کنيم. اميدوارم قلعه‌نويی دوباره قهرمان شود، به خاطر اينکه استقلال ساختار خوبی دارد. شيوه و سبک استقلال را دوست دارم.

سرمربی مس با تحسين وحيد اسماعيل‌بيگی بازيکن جوان تيمش که در ترکيب تيم ملی ايران نيز به در بازی های غرب آسيا حضور داشت، گفت: او آينده خوبی دارد اما مدت کوتاهی است که آمده و در آينده بيشتر از او استفاده خواهيم کرد.

بوناچيچ يادآور شد که فقط دو هفته است به جای ابراهيم قاسم پور سرمربی مس کرمان شده و برای ايجاد تحول در تيمش به زمان نياز دارد.
XS
SM
MD
LG