لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۲

ليگ قهرمانان آسيا؛ هم‌گروهی باشگاه‌های ايرانی با تيم‌های عربی


قرعه‌کشی ليگ قهرمانان آسيا در محل کنفدراسيون فوتبال اين قاره انجام شد و تيم‌های استقلال تهران، سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبريز و صبا قم رقبای خود را شناختند.
استقلال با سه تيم عربی العين امارات، الريان قطر و الهلال عربستان هم‌گروه شده است.

تراکتورسازی نيز وضعيت مشابهی دارد و بايد با الشباب عربستان، الجزيره امارات و الجيش قطر بازی کند. سپاهان هم به مصاف الغرافه قطر، الاهلی عربستان و برنده بازی لوکوموتيو ازبکستان با النصر امارات خواهد رفت. يعنی اگر النصر پيروز شود، سپاهان نيز مثل استقلال و تراکتورسازی با سه تيم عربی رويارو خواهد شد. صبا قم اما برای راهيابی به جدول گروهی بايد در بازی حذفی با الشباب امارات روبرو شود.

سايت رسمی کنفدراسيون فوتبال آسيا، با يادآوری غيبت تيم اولسان هيوندای کره جنوبی نوشته است که قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها شانسی برای دفاع از عنوانش ندارد، چون نتوانسته در ليگ کره‌جنوبی در جمع چهار تيم اول قرار بگيرد.

از نکات جالب عجيب رقابت‌های امسال اين است که دو تيم ازبکستانی پاختاکور و لوکوموتيو در جمع تيم‌های غرب آسيا قرار گرفتند اما بنيادکار با تيم‌های شرقی بازی خواهد کرد! آرايش گروه‌های شرق و غرب آسيا به شرح زير است:

گروهA : الشباب عربستان، الجزيره امارات ، تراکتورسازی ايران و الجيش قطر.

گروه B: لخويا قطر، الاتفاق عربستان، پاختاکور ازبکستان، برنده بازی صبا قم و الشباب امارات.

گروه C : سپاهان ايران، الغرافه قطر ، الاهلی عربستان، برنده بازی لکوموتيو ازبکستان و النصر امارات.

گروه D : العين امارات، استقلال ايران، الريان قطر، الهلال عربستان.

گروه E: سئول کره جنوبی، جيانگ چين، سندايی ژاپن، برنده بازی بريسبان استراليا و بوريرام تايلند.

گروه F: چونبوک هيوندا کره جنوبی، گوانگجو چين، اوراوردز ژاپن، موانگ تای تايلند.

گروه G: پوهانگ استيلرز کره جنوبی، پکن چين، بنيادکار ازبکستان، ساموفرانس استراليا.

گروه H: سوون سامسونگ کره جنوبی، قهرمان جام حذفی ژاپن، سنترال مارينوس استراليا، رن هه چين.

برنامه مسابقات نيز اعلام شده که طی آن تراکتورسازی در اولين بازی، سه شنبه هشتم اسفند در خانه با الجزيره امارات روبرو می شود. سپاهان چهارشنبه ۹ اسفند در اصفهان با برنده النصر و لکوموتيو ازبکستان بازی خواهد کرد. همان روز هم استقلال در دوحه با الريان ديدار می‌کند.

واکنش‌ها به گروه‌بندی ليگ قهرمانان آسيا

مدير اجرايی باشگاه استقلال که نماينده اين تيم در مراسم قرعه‌کشی بود، به خبرگزاری دانشجویان ایران، ايسنا، گفت: «قرعه کشی عادلانه بود. تمام تلاش خود را خواهيم کرد تا از گروه بالا برويم. سرمربی تيم‌مان گفته‌ که پنج تا شش بازيکن به تيم اضافه خواهد کرد. ما فقط به قهرمانی آسيا فکر می‌کنيم.»

ديگو آگيره سرمربی الريان قطر که اروگوئه‌ای است، در نشست خبری قبل از بازی تيمش در ليگ قطر، گفت: در گروه سختی قرار گرفته‌ايم ‌اما اين موجب ترس ما نمی‌شود. اگر آن ها قوی هستند ما هم تيم خوبی هستيم و توانايی رقابت را داريم.

محمد عبيد از مسئولان باشگاه العين امارات نيز به تلويزيون اين کشور گفت: گروه ما سخت‌ترين گروه به شمار می‌آيد. تيم‌هايی با کلاس بالا در اين گروه حضور دارند. اميدوارم که العين بتواند به مرحله بعد صعود کند.

بلال وليد از مديران باشگاه لخويای قطر که تيمش در گروه نه چندان دشواری قرار گرفته، ضمن اذعان به اين مسئله، گروه D را سخت‌ترين گروه توصيف کرد.

غلامرضا باغ‌آبادی مربی تيم تراکتورسازی گفت‌: از الشباب عربستان و الجزيره امارات شناخت نسبی داريم و می‌دانيم الشباب از قدرتمندترين تيم‌های عربستان است اما شناخت خوبی از الجيش نداريم. در نهايت می خواهيم از حيثيت تراکتورسازی دفاع کرده و مقام خوبی را کسب کنيم.

ميرشاد ماجدی سرپرست تيم فوتبال استقلال گفته است: «قصد داشتيم در تعطيلات نيم فصل به تيم استراحت بدهيم اما به دليل برگزاری جام حذفی فرصت استراحت از ما گرفته شده و فرصت کوتاهی برای آماده سازی و هماهنگ شدن داريم.»

ماجدی در حالی اين اظهارات را مطرح کرده که فدراسيون فوتبال قصد برگزاری جام حذفی را نداشت اما خود او از منتقدان اين مسئله بود و اصرار داشت که بايد اين جام برگزار شود!

عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبا هم پس از اين که مشخص شد تيمش در مرحله حذفی بايد با الشباب امارات ديدار کند، گفت‌: تيم‌های عربی از نظر مالی تامين هستند و برای تقويت خود هر کاری می‌کنند. با اين حال ما هم سعی می‌کنيم عملکرد خوبی داشته باشيم.
XS
SM
MD
LG