لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۲

صعود پرسپوليس به نيمه‌نهايی جام حذفی فوتبال ايران


در آخرين بازی از دور يک چهارم نهايی جام حذفی فوتبال ايران، پرسپوليس در پايان ۱۲۰ دقيقه بازی با ذوب‌آهن اصفهان با يک گل به برتری رسيد و راهی مرحله نيمه‌نهايی شد.
اين بازی در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان و در حضور حدود يازده هزار تماشاگر برگزار شد و پس از تساوی بدون گل در طول ۹۰ دقيقه، به وقت اضافه کشيده شد.

در دقيقه ۱۰۱ محمد نوری تازه نفس که جای پروويچ را گرفته بود، با ضربه سر از داخل محوطه شش‌قدم دروازه کاسپاروف را باز کرد تا تيمش برای راهيابی به فينال جام حذفی، حريف داماش گيلان شود. نوری يکی از چهار بازيکنی بود که در پايان مسابقه در ازمايش دوپينگ شرکت کرد. در ديگر بازی نيمه‌نهايی، استقلال تهران ميزبان سپاهان اصفهان خواهد بود.

پرسپوليس که بختی برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی ليگ برتر ندارد، اهميت فراوانی برای فتح جام حذفی قائل است. اين تيم برای راهيابی به ليگ قهرمانان آسيا در سال آينده، چاره‌ای جز ايستادن روی سکوی شماره يک جام حذفی ندارد.

ذوب آهن در نيمه اول حملات مداومی انجام داد. به طور کلی نيمه نخست اين مسابقه بسيار پرهيجان و زيبا بود. شاگردان فرهاد کاظمی با بازی شناور و پا به توپ زيبای محسن مسلمان و پيام صادقيان، تماشاگران را به وجد آوردند.

در نيمه دوم پرسپوليس بيشتر حمله کرد اما سرخپوشان هم نتوانستند دروازه ميزبان را باز کنند. دو تيم در لحظات پايانی حملات خطرناکی روی دروازه هم داشتند و باز هم فرصت ها را از دست دادند.

در ترکيب ذوب‌آهن کاسپاروف، محمد صلصالی، محمد برجلو، سپهر حيدری، سينا عشوری، قاسم حدادی‌فر، عليرضا محمد (سعيد عبدالله‌پور)، محسن مسلمان، پيام صادقيان، اسماعيل فرهادی و محسن بياتی‌نيا (فوفانا) به ميدان رفتند. در اين بين، فرهادی و بياتی‌نيا قدر فرصت‌های عالی خود را ندانستند. مهدی رجب‌زاده ستاره ذوب آهن هم به خاطر مصدوميت غايب بود.

برای پرسپوليس هم که در ابتدا آرايشی نه چندان هجومی داشت، نيلسون، سيدجلال حسينی، ولاتکو گروژدانوفسکی، مهرداد پولادی، محمد خان‌زاده، ميثم نقی‌زاده، رضا حقيقی، حسين ماهينی، مارکو پروويچ (۷۸- محمد نوری)، غلامرضا رضايی (۱۰۴- محمد قاضی) و هادی نوروزی (۹۱- کريم انصاری‌فرد) بازی کردند.

یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپوليس پس از برتری تيمش، ابتدا مخالفت خود را با درخواست استقلال برای تغيير برنامه ادامه بازی‌های جام حذفی اعلام کرد و در ادامه گفت: «احساس می‌کردم اين احتمال وجود دارد بازی به وقت اضافه کشيده شود و ممکن بود با مصدوم شدن بازيکنان دچار مشکل شويم. به همين خاطر تعويض‌هايم به موقع بود و نفرات جايگزين نيز عملکرد خوبی داشتند.»

یحیی گل‌محمدی يادآور شد: «ذوب‌آهن هافبک‌هايی دارد که جزو بهترين‌های ايران هستند و بازی مقابل آنها سخت است. اما با آمدن محمد نوری خط هافبک پرسپوليس جان تازه‌ای گرفت و اين تيم توانست به پيروزی برسد.»

فرهاد کاظمی، سرمربی ذوب‌آهن پس از شکست تيمش گفت: «هنر دروازه‌بان و خط دفاع پرسپوليس باعث شد چنين نتيجه‌ای رقم بخورد از بازيکنانم راضی هستم و آن چيزی که می‌خواستم انجام دادند.»

فرهاد کاظمی برخلاف روال رايج در فوتبال ايران و توجيه اغلب تيم‌های بازنده، به تمجيد از عملکرد داوران پرداخت و حتی اصرار برخی خبرنگاران درباره اشتباهات داوران را نپذيرفت. او خواستار برخورد قانونی با افرادی شد که هر هفته با مصاحبه‌های خود برای داوران حاشيه‌سازی می‌کنند.

ذوب آهن حالا با بيرون افتادن از گردونه جام حذفی، فقط بايد برای بقا در ليگ برتر تلاش کند.
XS
SM
MD
LG