لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۴

دومين تساوی بدون گل ايران در فوتبال غرب آسيا


تيم ملی فوتبال ايران در دومين بازی خود از رقابت های غرب آسيا مقابل بحرين به تساوی بدون گل رسيد. تيم بحرين در اين مسابقه از دقيقه ۲۵ به خاطر اخراج يکی از مهاجمانش ۱۰ نفره شده بود.

در ديدار رفت از دور اول مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی نيز بحرين در همان دقيقه نخست، ۱۰ نفره شده بود اما آن بازی با برتری ۶-۰ ايران به پايان رسيد.

بحرين که با ترکيب اصلی و با هدايت گابرين کالدرون آرژانتينی به کويت و رقابت‌های غرب آسيا آمده، در اولين بازی با يک گل بر يمن غلبه کرد. ايران هم با عربستان به تساوی ۰-۰ رسيد.

ضربات ايستگاهی ميلاد نوری و حرکات پا به توپ احسان حاج صفی مهم‌ترين نکات نيمه اول بود. نيمه‌ای نه چندان مهيج که مصدوميت حاج صفی را نيز در پی داشت.

ايران در نيمه دوم تيم برتر ميدان شد و روی دروازه قرمزپوشان بحرين خيمه زد اما معضل تمام‌کنندگی همچنان به قوت پيشين خود باقی ماند. مهرداد اولادی در دقيقه ۶۰ با ضربه سر در موقعيت آفسايد گلزنی کرد. يعقوب کريمی تير دروازه را به لرزه درآورد و پيام صادقيان هم يک موقعيت ايده آل را ساخت و خودش هم از کف داد.

کارلوس‌ کی‌روش سرمربی تيم ملی ايران مثل بازی قبلی باز هم روی نيمکت ننشست و از جايگاه تماشاگران نظاره‌گر مسابقه بود.

در اين بازی ابراهيمی و نظری کارت زرد گرفتند. در بازی قبلی هم داور ژاپنی به قاسم دهنوی، ميلاد نوری، مهرداد پولادی و محمدمهدی نظری کارت داد که به اين ترتيب، نظری بازی مقابل يمن را از دست داد.

تفاوت‌های تاکتيکی با ديدار قبلی

رقابت‌ها در سه گروه برگزار می‌شود و سه تيم اول به همراه بهترين تيم دوم صعود خواهند کرد. حالا وضعيت صعود تيم ايران به مرحله نيمه نهايی با ابهام مواجه شده و ايران با چهار قهرمانی در غرب آسيا پرافتخارترين تيم مسابقات است اما اکنون در خطر حذف شدن قرار گرفته است.

در ترکيب ايران مقابل بحرين عليرضا حقيقی، پژمان منتظری، اميد ابراهيمی، محمد مهدی‌نظری (دقيقه ۷۵ قاسم دهنوی)، محمد خان زاده، احسان حاج صفی (دقيقه ۴۶ يعقوب کريمی)، شجاع خليل‌زاده، مهرداد پولادی، ميلاد نوری، احمد حسن‌زاده (دقيقه ۴۳ پيام صادقيان) و مهرداد اولادی بازی کردند.

نسبت به بازی اول غير از تغيير دروازه‌بان، خان زاده هم از قلب خط دفاع به سمت راست رفت تا منتظری جای او را بگيرد. فخرالدينی هم که فيکس و یار ثابت بود، اين بار روی نيمکت نشست. پيام صادقيان که از ابتدا بازی کرده بود، اين بار يک نيمه فرصت پيدا کرد و اميد ابراهيمی جای اميد نظری را گرفت.

حاج صفی به جای يعقوب کريمی از ابتدا بازی کرد. احمد حسن زاده نيز جايگزين دهنوی شده بود. تغييرات پرتعدادی که باعث شد ايران در نيمه اول، بازی سردرگمی را ارائه کند. ايران در اين مسابقه تقريباً هيچ حمله جدی و خطرسازی را از سمت راست صورت نداد. در حالی که فخرالدينی در بازی قبلی نفوذهای فراوانی را از اين ناحيه پايه گذاری کرده بود.

از سمت چپ نيز زمانی ايران توانست خطرساز شود که کريمی به ميدان آمد و با صادقيان، زوج خطرناکی را شکل داد. ترکيبی که شايد اگر از ابتدا شکل می گرفت، سفيدپوشان ايران می‌توانستند دروازه بحرين را فتح کنند.

در گروه ب ايران با اين تساوی ۲ امتيازی شد و در رده دوم جدول باقی‌ماند. بحرين ۴ امتيازی شد و همچنان صدرنشين است. عربستان يک امتياز دارد و يمن بدون امتياز در انتهای جدول قرار گرفته. اگر عربستان با اختلاف بيش از يک گل بر يمن غلبه کند، صدر جدول را در اختيار خواهد گرفت. نتيجه اين مسابقه تاثير چشمگيری در معادلات اين گروه خواهد داشت.

از گروه نخست نيز شگفتی بزرگی رقم خورد و کويت ميزبان بازی‌ها با دو گل به عمان باخت. فلسطين هم شگفتی ديگری را رقم زد و با گلزنی اياد ابوغرقود که اهل غزه است و عضو باشگاه الخليل، موفق شد تيم اصلی لبنان را از پيش رو بردارد.
XS
SM
MD
LG