لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۰

شهرداری تهران: بی‌خانمان‌ها را پیش از اجلاس غیرمتعهدها، جمع آوری می‌کنیم


محمد هادی ایازی، سخنگوی شهرداری تهران از تدوين طرح ويژه‌ای برای «جمع‌آوری متکديان» به منظور آماده‌سازی فضای پايتخت برای برگزاری اجلاس سران کشورهای غيرمتعهد خبر داد و گفته که کمتر از ۱۰ درصد افراد جمع‌آوری شده توسط ضابطان شهرداری تهران اتباع بيگانه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای ايازی روز پنجشنبه گفت: «طرح ويژه‌ای به منظور پيگيری جدی‌تر مسئله متکديان، کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها و جمع‌آوری آنها از سطح شهر تا هنگام فرا رسيدن ايام برگزاری اجلاس سران کشورهای غيرمتعهد در شهريور ماه، تدوين و به اجرا گذاشته خواهد شد.»

وی گفته است: «شهرداری مسئوليت خود در زمينه جمع‌آوری را به طور کامل انجام می‌دهد، اما متکديان به موقع از سوی دستگاه‌های ديگر پشتيبانی نمی‌شوند و به همين دليل دوباره به خيابان بازمی‌گردند.»

سخنگوی شهرداری تهران افزود: «از دولت درخواست شده که ظرفيت مراکز حمايتی به ويژه بهزيستی افزايش يابد تا شاهد بازگشت متکديان و بی‌خانمان‌ها به سطح شهر نباشيم.»

قرار است تهران میزبان اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد باشرکت حدود ۱۲۰ عضو آن باشد.

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به واحد مرکزی خبر گفته حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از شرکت کنندگان در حد سران، يعنی ریيس حکومت، ریيس جمهوری و صدر اعظم در این اجلاس حضور خواهند داشت.

علی سعيدلو، رييس ستاد برگزاری شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران گفته است: «پيش‌بينی می‌کنيم که ۱۵۰ گروه به تهران جهت شرکت در اين اجلاس سفر کنند.»

آن طور که این ستاد اعلام کرده، قرار است در روزهای نهم و دهم شهريور ماه، این اجلاس برگزار شود. برگزاری اجلاس انتخاب کرده اند.

هنوز مشخص نشده از کشورهای عربی کدام گروه‌ها و در چه سطحی در این اجلاس شرکت خواهند داشت. ایران در دو سال گذشته روابط پرتنشی با برخی کشورهای عربی از جمله بحرین، عربستان سعودی و یمن داشته است.
XS
SM
MD
LG