لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۴

ششمين شکست پرسپوليس؛ اين بار مقابل تراکتورسازی


در آخرين هفته از نيم فصل ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس در ورزشگاه آزادی مقابل تراکتورسازی تبريز شکست خورد تا نيم فصل تلخ خود را با ناکامی به پايان برساند. حالا فقط تيم های گهر، ذوب آهن، پيکان و صنعت نفت بيشتر از پرسپوليس متحمل شکست شده اند.

جدال پرتغالی ها را تونی اوليويرا سرمربی تراکتورسازی از مانوئل ژوزه برد. در حالی که پرتغالی ديگری يعنی کارلوس کی روش سرمربی تيم ملی ايران در جايگاه ويژه نظاره گر بازی بود. در پايان هم جمعی از هواداران پرسپوليس با سر دادن شعار خواستار برکناری ژوزه شدند.

جدال پرسپوليس و تراکتورسازی در حضور کمتر از ۱۸ هزار تماشاگر برگزار شد و تيم تبريزی با حمايت هواداران پرتعدادش در تهران احساس غريبی نکرد. به خاطر آلودگی هوا، تعدادی از تماشاگران با ماسک‌ به ورزشگاه آمده بودند. اين بازی سرانجام با نتيجه يک بر صفر به سود تراکتورسازی به پايان رسيد. سيدمهدی سيدصالحی در دقيقه ۸۲ گل سفيدپوشان را به ثمر رساند. تراکتورسازی ۲۸ امتيازی شد تا به رده ششم صعود کند.

پرسپوليس که بدترين نتايج تاريخش را در اين فصل گرفته، با اين نتيجه ششمين باخت را تجربه کرد و در رده يازدهم باقی ماند. اگر داماش مقابل استقلال پيروز شود، پرسپوليس يک پله ديگر پايين تر خواهد رفت. در ليگی که قرار است چهار تيمش سقوط کنند، رتبه يازدهمی و چه بسا دوازدهمی در پايان نيم فصل، موقعيتی خطرناک برای يکی از محبوب ترين تيم های آسيا محسوب می شود.

پرسپوليس در اين بازی محسن بنگر، هادی نوروزی و کريم انصاری فرد را به دليل سه اخطاره بودن در اختيار نداشت. با اين حال مهرداد پولادی مدافع چپ سرخپوشان که مشکلی برای حضور در ميدان نداشت، طبق تصميم ژوزه باز هم روی نيمکت نشست. ايمون زايد مهاجم محبوب ليبيايی اين تيم هم که به خاطر اعلام بی نيازی ژوزه از پرسپوليس جدا شده، از روی سکوها بازی قرمزپوشان را تماشا کرد.

در ترکيب تيم مقابل نيز پس از محسن فروزان و عقيل اعتمادی که هر کدام چند هفته ای سنگربان اصلی تيم شان بودند، باز هم مهدی ثابتی ۳۷ ساله که دروازه بان سوم اين تيم است درون چارچوب ايستاد و گلی هم دريافت نکرد.

در ترکيب پرسپوليس نيلسون، سيدجلال حسينی، عليرضا نورمحمدی(سامان آقازمانی)، محمدرضا خان زاده، حسين ماهينی، اميرحسين فشنگچی، ميثم نقی‌زاده، محمدنوری، مهدی مهدوی‌کيا(حميد علی عسگر)، جواد کاظميان(روح‌الله سيف الهی) و غلامرضا رضايی به ميدان رفتند.

برای تراکتورسازی مهدی ثابتی،‌ مصطفی اکرامی، ميلاد فخرالدينی، محمدنصرتی، مرتضی اسدی، مهدی‌کيانی،‌ قاسم‌دهنوی(محسن حسينی)، فلاويو لوپز، محمد ابراهيمی(مهدی کريميان)،‌احسان حاج صفی و سيدمهدی سيدصالحی بازی کردند.

نتايج ساير بازی ها؛ زلزله در بازی مس کرمان

ملوان مقابل ذوب‌آهن، راه‌آهن در برابر فجر سپاسی و فولاد خوزستان روبروی نفت تهران به پيروزی رسيدند تا هر سه تيم برنده، ۲۹ امتيازی شوند. اما فولاد با تفاضل گل ۱۰+، ملوان و راه‌آهن با تفاضل ۳+ در پايان نيم فصل به ترتيب در رده‌های سوم تا پنجم جدول رده‌بندی ايستادند. نتايج ساير ديدارهای اين هفته در ادامه آمده است.

ذوب آهن ۲ ملوان ۳

محمد نزهتی، جلال رافخايی و مهرداد اولادی برای ملوان گلزنی کردند. مهدی رجب‌زاده از روی نقطه پنالتی و اسماعيل فرهادی گل های ذوب‌آهن را به ثمر رساندند.

راه آهن ۱ فجر سپاسی ۰

مجتبی شيری در دقيقه ۷۶ تک گل راه آهن را زد.

فولاد خوزستان ۳ نفت تهران ۱

مصطفی سيفی در دقيقه ۱۵ برای نفت گل زد و شاگردان ابراهيم زاده را پيش انداخت. اما در ادامه لوسيانو پريرا (دوبار) و ايوب والی برای فولاد گل زدند تا حسين فرکی مقابل تيمی که فصل قبل روی نيمکتش می نشست به برتری برسد. در اين بازی سوشا مکانی دروازه‌بان ملی پوش نفت تهران در دقيقه ۶۸ اخراج شد.

آلومينيم ۱ سپاهان ۱

محمدرضا خلعتبری برای سپاهان و رسول پيرزاده برای آلومينيم هرمزگان گلزنی کردند. شاگردان زلاتکو کرانچار با اين تساوی ۳۱ امتيازی شدند و به دليل تفاضل گل بهتر به صدر جدول رسيدند. اين در حالی است که ديدار استقلال مقابل داماش گيلان با تعويق يک روزه در رشت برگزار خواهد شد. استقلال با تساوی هم می تواند قهرمان نيم فصل شود اما اگر داماش به پيروزی برسد، سپاهان فاتح نيم فصل خواهد شد.

مس کرمان ۰ صبا قم ۰

اواخر بازی زلزله‌ ۵ ريشتری کرمان را لرزاند و همين مسئله تماشاگران را به وحشت انداخت و دقايق باقی مانده از مسابقه کاملاً تحت الشعاع اين حادثه قرار گرفت.

سايپا ۲ گهر دو رود ۲

سجاد شهباززاده دو گل برای سايپا زد. محمد پروين و وحيد عابدی هم دو گل گهر را زدند. گل دقيقه ۹۳ عابدی باعث شد تا محمد مايلی کهن از چهارمين شکست متوالی رهايی يابد. وحيد مهدی خوانی از سايپا در نيمه اول اخراج شد و تيمش ۱۰ نفره به بازی ادامه داد.

پيکان ۰ صنعت نفت آبادان ۰

عبدالله ويسی سرمربی پيکان درباره اين که آلودگی هوا تا چه اندازه برای شان مشکل‌ساز شده بود، گفت: اين مسئله را احساس نکردم، در خوزستان آنقدر هوا آلوده است که ما اين جا با اين هوا حال می‌کنيم! در خوزستان شب می‌خوابيديم و صبح وقتی بيدار می‌شديم می‌ديديم خانه را خاک گرفته. اتفاقاً بچه‌های ما قرار است از جنوب به تهران بيايند تا از هوای اينجا استفاده کنند.
XS
SM
MD
LG