لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۸

فرمانده نیروی انتظامی: گزينه نظامی روی ميز دشمن يک واقعيت است


اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز یکشنبه هفتم آبان ماه، تهدید نظامی علیه ایران را یک «واقعیت» دانست و گفت: «اين که دشمن می‌گويد گزينه نظامی روی ميز است واقعيت دارد چرا که اگر احساس کند در تکميل راهبردش حمله نظامی کمک خواهد کرد، در اين کار ترديد نمی‌کند.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای احمدی مقدم گفت: «در گذشته اگر تنها قدرت‌های نظامی طرفين درگير مورد هدف قرار می‌گرفت امروز همه عرصه‌ها مدنظر است و در واقع مهاجم تلاش می‌کند اراده ملت مورد نظر را هدف قرار دهد.

اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش پندافند غیرعامل در تهران گفت : «اساس هر جنگی، تحميل اراده است. آنچه پدافند غيرعامل دنبال می‌کند اين است که دشمن اساسا نتواند اراده خود را تحميل کند. توان اطلاعاتی، توان رسانه‌ای، سايبری،‌ فناوری‌ها و حوزه اقتصادی همه ابزارهايی است که دشمن برای فشار و تحميل اراده خود از آن استفاده می‌کند.»

تهدید به حمله نظامی علیه تهدیدات هسته ا ی ایران در مورد فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی از سوی آمریکا و اسرائیل مطرح شده است. دولت آمریکا می گویند هرچند روی دیپلماسی متمرکز است، اما هیچ اقدامی را از گزینه های خود خارج نکرده است. دولت حاکم فعلی در اسرائیل خواهان مقابله و تهدید نظامی علیه ایران است و گفته حتی ممکن است بدون هماهنگی با آمریکا این برنامه را دنبال کند.

مخالفان حمله نظامی با ایران در غرب می گویند در صورت حمله نظامی علیه تاسیسات اتمی، ممکن است فقط برنامه اتمی ایران به تعویق بیافتد و هیچ گاه به طور کامل از کار نخواهد افتاد.

فرمانده نیروی انتظامی، گفته است: «ما بايد به گونه‌ای برنامه‌ريزی کنيم که دشمن به اين نتيجه برسد که حتی اگر تاسيسات زيربنايی ما را مورد حمله قرار دهد باز ما می‌توانيم به سرعت آنها را جايگزين کنيم و همين امر می‌تواند چه بسا دشمن را از هجوم به همان تاسيسات نيز منصرف کند.»

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم پیش‌بینی کرده بود که در نهایت بین ایران و اسرائیل «جنگ رخ خواهد داد.» آقای جعفری، در آن سخنان فقط زمان و مکان جنگ را نامعلوم دانسته بود.

احمد وحیدی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، نیز در روز ۲۹ شهریورماه گفته بود که نیروهای نظامی ایران «برای یک نبرد بزرگ» آماده شده‌اند.

محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اما روز یکشنبه، ۳۰ مهرماه، حرف خود را پس گرفت و گفت: «با توجه به وضعیت دشمنان، امکان جنگ نظامی علیه ایران وجود ندارد.»

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای جعفری در عین حال تاکید کرده که «سپاه پاسداران همواره آماده دفاع از انقلاب اسلامی است و در این دفاع هم از معیارها کوتاه نخواهد آمد.»

حسين سلامی، جانشين فرمانده کل سپاه، نیز روز دوم مهرماه گفته بود که فرض حاکم راهبرد و استراتژی دفاعی ايران اين است که اين کشور در يک «نبرد گسترده با ائتلاف جهانی به رهبری آمريکا وارد جنگ» خواهد شد.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی همچنين گفته است: «بايد در حوزه‌های مختلف از جمله امنيت، دفاع، مديريت و دیگر موارد، بايد با اقداماتی نظير پوشش، فريب، پراکنده‌کردن تاسيسات و متکثرکردن آنان و آدرس غلط به دشمن دادن کاری کنيم که دشمن برآورد صحيحی نداشته باشد تا در يک حالت گيجی قرار گيرد.»
XS
SM
MD
LG