لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۵

ايران در پارالمپيک ۷ طلايی شد


در ادامه رقابت های پارالمپيک لندن و مسابقات دو و ميدانی، در شرايطی که پیش از اين، تمام مدال های ايران در اين رشته در مواد پرتابی کسب شده بود، پيمان نصيری در ماده‌ ۱۵۰۰ متر به مقام قهرمانی رسيد.

اين دونده اسقامت با زمانی کمتر از چهار دقيقه که حتی برای افراد بدون محدودیت حرکتی هم حدنصاب مطلوبی است، از خط پايان عبور کرد. مدال های نقره و برنز هم به نمايندگان لهستان رسيد.

همچنين محسن کائيدی موفق شد دومين مدال خود از پارالمپيک ۲۰۱۲ را کسب کند. کائيدی که پيش از اين در پرتاب نيزه طلايی شده بود، در پرتاب وزنه نيز شانس خود را امتحان کرد و در حضور ۱۶ ورزشکار، پس از نماينده روسيه به نشان نقره دست يافت. سلمان آب‌باريکی ديگر نماينده ايران در اين ماده بود که با ارتکاب خطا در هر سه پرتاب، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به اين ترتيب، ايران در جدول رده بندی مدال ها به رده نهم صعود کرد. در پايان رقابت های روز سه شنبه، چين با ۵۲ طلا صدرنشين است. انگلیس و روسيه ۲۲ طلايی هستند.

اوکراين، استراليا، امريکا، برزيل و آلمان نيز در رده های چهارم تا هشتم قرار گرفته اند. ايران با ۷ طلا، چهار نقره و يک برنز بالاتر از فرانسه، رتبه نهم را به خود اختصاص داده. در جمع تيم های آسيايی، ايران پس از چين در رده دوم قرار دارد و کره جنوبی با چهار مدال طلا در جايگاه هجدهم است.

آخرين نتايج کاروان ايران

در ادامه رقابت‌های پاورليفتينگ و در دسته ۹۰ کيلوگرم، حامد صلحی‌پور به مقام چهارم رسيد. اما در پرتاب نيزه، عبدالرضا جوکار مدال نقره را به گردن آويخت و پس از پرتابگر جاماييکايی روی سکوی نايب قهرمانی ايستاد.

تيم فوتبال ۵ نفره نابينايان ايران هم مقابل ميزبان پارالمپيک به برتری رسيد. اين تيم در سومين ديدار خود در پارالمپيک لندن، با تک‌گل شاه حسينی که دقيقه ۲۱ بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسيد، بريتانيا را مغلوب کرد.

ايران که در دو بازی قبلی با نتيجه مشابه ۲-۰ مغلوب تيم های قدرتمند آرژانتين و اسپانيا شده بود، در شرايطی به مصاف تيم ميزبان رفت که شانس حضور در مرحله نيمه‌نهايی و کسب مدال را از دست داده و بايد برای کسب عنوان پنجم تا هشتم بازی کند.

اما تيم ملی واليبال نشسته ايران که بخت اصلی قهرمانی است، در آخرين ديدار از مرحله گروهی به مصاف اصلی ترين رقيب خود يعنی بوسنی و هرزگوين رفت و با نتيجه ۳ بر يک حريف قدرتمند خود را شکست داد.

واليباليست‌های ايران در بازی‌های گذشته نيز مقابل تيم‌های رواندا، چين و برزيل با حساب ۳ بر صفر پيروز شده بودند. به اين ترتيب اين تيم بالاتر از بوسنی و هرزگوين و به عنوان صدرنشين گروه دوم به مرحله يک‌چهارم نهايی صعود کرد.

هادی رضايی سرمربی تيم ايران که خود بارها به عنوان بازيکن با همين تيم قهرمان جهان و المپيک شده، پس از برتری مقابل بوسنی گفت: آن‌ها جدی‌ترين حريف ما در پارالمپيک بودند. حالا بايد با انگليس روبرو شويم که خيلی قوی نيستند. روز بعد از آن مسابقه با برنده روسيه و برزيل بازی می‌کنيم اما بوسنی کارش سخت شد، چرا که بايد ابتدا با مصر بازی کند و بعد هم با برنده آلمان و چين که فکر می‌کنم آلمان امسال تيم خوبی را دارد.

رضايی غير از آلمان، بوسنی را جدی ترين مانع برای کسب مدال طلای واليباليست های ايرانی معرفی کرد.
XS
SM
MD
LG