لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۷

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان دومین جام را به خانه برد


ديدار نهايی جام حذفی فوتبال ايران در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد و ذوب آهن اصفهان با برتری ۳-۱ مقابل نفت تهران، جام قهرمانی را نصيب خود کرد.

ذوب آهن با اين پيروزی، سهميه مستقيم ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده را هم کسب کرد. با توجه به سه و نيم سهميه ايران، نفتی‌ها راهی دور حذفی ليگ قهرمانان شدند تا در صورت موفقيت، به جدول اصلی برسند.

شاگردان يحيی گل‌محمدی برای ايستادن روی سکوی برتر جام حذفی، استقلال را در مرحله يک چهارم نهايی و پرسپوليس را هم در نيمه نهايی از پيش رو برداشته بودند.

نيم ساعت از نيمه نخست بازی و سراسر نيمه دوم اين ديدار، رقابتی پرهيجان، پربرخورد و پر موقعيت بود. ذوب آهن به عنوان بهترين تيم در نيم فصل دوم ليگ برتر، نفت هم به عنوان تنها نماينده باقی مانده ايران در ليگ قهرمانان آسيا، کيفيتی فراتر از روند معمول فوتبال ايران در عرصه باشگاهی را به نمايش گذاشتند.

نيمه اول گلی در بر نداشت اما در نيمه دوم، توپ چهار بار از خط دروازه‌ها گذشت و جالب اينکه گل اول را نفت به ثمر رساند.

وحيد اميری ستاره اين روزهای فوتبال ايران پابه توپ وارد محوطه جريمه شد و تيمش را برای اولين و آخرين بار در اين مسابقه پيش انداخت.

هنوز دو دقيقه هم نگذشته بود که قاسم حدادی‌فر توانست بازی را به تساوی بکشاند. در دقيقه ۵۱ مهدی رجب‌زاده در محوطه جريمه صاحب توپ شد و با شوت از زاويه بسته گل دوم تيمش را به ثمر رساند. او بيست روز ديگر، ۳۷ ساله خواهد شد.

بعد از اين گل ذوب آهن تلاش کرد بازی را اداره کند و توپ را در اختيار گرفت.

در دقيقه ۷۹ اميرارسلان مطهری مقهور آمادگی مظاهری سنگربان ذوبی‌ها شد. توپی که اگر از رشيد مظاهری می‌گذشت، می‌توانست سرنوشت جام را تغيير دهد. مطهری که بارها در دقايق پايانی برای نفت گل زده بود، اين بار از اين مهم بازماند.

در دقيقه ۸۰ با پيش کشيدن بازيکنان نفت، توپ بعد از چند رفت و برگشت به کاوه رضايی رسيد تا با هدف‌گيری دقيق، گل قهرمانی را وارد دروازه بيرانوند کند. کاوه در بازی برگشت دو تيم در ليگ برتر هم هت تريک کرده بود.

با پايان فصل فوتبالی ۹۴-۹۳ در ايران، ليگ برتر به سپاهان رسيد و جام حذفی به ذوب آهن تا دو تيم اصفهانی، دو جام را به خانه ببرند. نفت مدعی تصاحب سه جام در ايران و آسيا، حالا دو جام را از دست داده و بايد برای کسب سخت‌ترين جام مبارزه کند.

در ترکيب اين تيم عليرضا بيراوند، امين حاج‌محمدی، عليرضا عزتی، وحيد اميری، کمال کاميابی‌نيا، سعيد لطفی، لئاندرو پادووانی، ايمان مبعلی، آرش رضاوند (دقيقه ۶۵ مهدی شيری)، علی قربانی (دقيقه ۵۸ ارسلان مطهری) و غلامرضا رضايی (دقيقه ۸۳ عباس بوعذار) بازی کردند.

برای ذوب آهن رشيد مظاهری، هادی محمدی، کارلوس سانتوز، قاسم حدادی‌فر، احسان پهلوان، علی حمام، مهرداد قنبری، دانيال اسماعيلی‌فر (دقيقه ۷۷ مرتضی تبريزی)، مهدی پورمحمدی، مهدی رجب‌زاده (دقيقه ۸۸ حجت حق‌وردی) و کاوه رضايی (دقيقه ۸۳ مسعود حسن‌زاده) به ميدان رفتند.

يحيی گل‌محمدی که با پرسپوليس تا فينال جام حذفی پيش رفته و مغلوب سپاهان شده بود، اين بار توانست اولين جام دوران مربيگری‌اش را تصاحب کند. او در پايان بازی گفت: بازيکنان بزرگی در زمين داريم که حق‌شان حضور در تيم‌ ملی است. اين جام حق هوادارانی است که اينجا حضور دارند و اين افتخار را مديون مديريت و همه افرادی هستيم که برای ساختن تيم به ما کمک کردند.

عليرضا منصوريان هم در پاسخ به احتمال پيوستن به استقلال گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی در انتظارم است. هواداران استقلال مثل آنچه که يحيی در مقابل هواداران پرسپوليس حس می‌کند، عشق زندگی من هستند.

XS
SM
MD
LG