لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۹

پارازیت شدید روی امواج ماهواره‌ای رادیو فردا


همزمان با اعتراض‌های روز چهارشنبه در تهران، دریافت برنامه‌های ماهواره‌ای رادیو فردا به دلیل پارازیت شدید با مشکل روبرو شده اما مسئولان فنی رادیو فردا می‌گویند برنامه‌های رادیو روی موج کوتاه همچنان قابل دسترس است.

همچنین گزارش شده دریافت برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی صدای آمریکا و بی بی سی فارسی نیز در ایران با اختلال مواجه شده است.

صادق صبا، رئیس شبکه فارسی زبان بی بی سی در گفت‌وگو با رادیو فردا گفت: «از چند ساعت پیش پارازیت سنگین روی شبکه‌های تلویزیونی بی بی سی فارسی انداخته شده به حدی که ارتباط با گیرنده‌ها را در ایران بسیار سخت کرده است.»

آقای صبا گفت: «البته برنامه‌های رادیویی ما صبح به وقت تهران پخش می‌شود و هنوز از این که روی آن پارازیت هست یا نه خبر نداریم ولی امواج تلویزیون شاهد پارازیت شدید است.»

به گفته صادق صبا، یکی از امواج پخش بی بی سی هنوز فعال است که گویا ایران توانایی انداختن پارازیت روی آن را ندارد ولی دو موج فرکانسی دیگر تحت پارازیت شدید است.

اعتراض‌های بازاریان در روز چهارشنبه در واکنش به وضعیت متزلزل بازار ارز است که در روزهای گذشته دچار نوسانات شدید شده است.

پیشتر در جریان اعتراض‌های پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ نیز دریافت امواج رادیوها و شبکه‌های خارج از کشور به دلیل پارازیت شدید با مشکل روبرو شده بود.

بی‌بی‌سی، راديو تلويزيون خارجی فرانسه، دويچه وله (صدای آلمان)، راديوی جهانی هلند، و صدای آمريکا، پیشتر در نشستی در لندن، پايتخت بريتانيا، از جمهوری اسلامی ايران، به دليل ادامه پارازيت اندازی روی فرکانس‌هايشان، انتقاد کرده بودند.
XS
SM
MD
LG