لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۷

جب بوش رسما وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد


جب بوش، فرماندار سابق ايالت فلوريدا و برادر جورج دبليو بوش رييس جمهوری سابق آمريکا، به طور رسمی حضور خود در انتخابات رياست جمهوری آمريکا را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای بوش روز دوشنبه ۲۵ خرداد در دانشگاهی در شهر ميامی در ايالت فلوريدا گفت: «من با دل خود وارد اين کارزار می‌شوم. من برای پيروزی وارد می‌شوم».

جب بوش با انتقاد از ادامه حضور دمکرات‌ها در کاخ سفید گفت: «ما به یک رییس‌جمهوری نیاز داریم که فقط در راس نخبگان واشینگتن نباشد. ما به یک رییس‌جمهوری نیاز داریم که اراده کافی برای تغییر سیاست در پایتخت را داشته باشد».

وی با انتقاد از سیاست‌های فعلی اقتصادی آمریکا گفت: «بدترین دوره خروج از رکود اقتصادی را شاهد هستیم و شاهد افزایش مالیات بر طبقه متوسط هستیم و دیگر حاضر نیستم چهار سال دیگر با همین وضعیت ادامه بدهیم».

جب بوش ضمن انتقاد از سیاست خارجی «اوباما – کلینتون» و «اوباما – کری» گفت: «نمی‌شود با گفت‌و‌گوی تلفنی سیاست خارجی را اداره کرد و سیاست خارجی به جا مانده چیزی نیست به جز خشونتی که فراگیر شده، دشمنانی که نامی بر خود ندارند، دوستانی که حمایت نشده‌اند و ائتلاف‌هایی که از هم باز شده است».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در چند ماه گذشته فعالیت‌هایی که نشان می‌دهد مشغول آمادگی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است داشته، ولی به طور رسمی حضور خود را اعلام نکرده بود.

مشاوران آقای بوش گفته بودند او به دلیل قانون حامیان کمپین تبلیغاتی، حضور خود را اعلام نکرده است. طبق این قانون، هر داوطلب انتخاباتی می‌تواند از پایگاه حامیانی که به او کمک مالی می‌کنند برخوردار باشد ولی حق ندارد به طور مستقیم با این گروه‌ها در تماس باشد.

جب بوش در هفته‌های گذشته برنامه‌های خود را مشخص کرده و پس از این دیگر با گروه حامیان مالی خود تماس مستقیم نخواهد داشت.

در ویدیویی که برای معرفی این مراسم پخش شد، آقای بوش در کنار اقلیت‌ها و کودکانی با نیازهای ویژه دیده شده و پیام می‌دهد: «آسیب‌پذیرترین طبقه جامعه باید در خط مقدم آن باشند و نه آخر از همه.» وی گفته الگوی محافظه‌کاری نوین را دنبال می‌کند که اصول آن تمامی مردم را در بر بگیرد و برای آن به پا خیزند».

جورج اچ دبلیو بوش، پدر جب بوش و رییس جمهوری سابق آمریکا و جورج دبلیو بوش، رییس جمهوری سابق آمریکا در مراسم حضور نداشتند. از خانواده بوش فقط باربارا بوش، مادر جب بوش که ۹۰ ساله است، در این مراسم حاضر بود که پیشتر و در پاسخ به این که آیا موافق حضور یک پسر دیگرش در مقام ریاست جمهوری است، گفته بود کشور دیگر به یک عضو از خانواده بوش برای ریاست جمهوری، نیازی ندارد.

لوگوی کمپین جب بوش فقط به اسم اول او «جب» محدود شده و عنوان خانوادگی را در برنگرفته است.

هر دو عضو خانواده قبلی بوش که رییس جمهوری بودند، با درصدی پایین از محبوبیت از کاخ سفید خارج شدند. جورج دبلیو بوش، برادر جب بوش هنوز از بابت مداخله نظامی آمریکا در عراق در معرض انتقاد قرار دارد.

جب بوش به صف طولانی کاندیداهای جمهوریخواهان می‌پیوندد که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند. با بیش از ۱۶ کاندیدا در حال حاضر از سوی حزب جمهوری‌خواه، هنوز کاندیدایی که بیشترین آمار را در نظرسنجی‌ها داشته باشد، دیده نشده است.

این گزارش حاکی است مواضع آقای بوش در حوزه‌هایی چون آموزش و امور مهاجرت، در میان محافظه‌کاران تندرو طرفدار زیادی ندارد.

XS
SM
MD
LG