لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۵

دادستانی: کفاشیان با قرار تامین آزاد شد


عباس جعفری‌ دولت‌آبادی، دادستان تهران با اشاره به بازداشت رییس فدراسیون فوتبال ایران گفت: «علی کفاشیان پس از بازداشت در دادسرای زندان اوین، با قرار تامین آزاد شده و تحقیقات از او ادامه خواهد داشت.»

این در حالی است که علی کفاشيان پس از خروج از مجتمع قضايی اوين در مصاحبه های متعدد، خبر بازداشت خود را تکذیب کرده و گفته بود صرفاً پاسخگوی سوالاتی در رابطه با شهاب دادگرنژاد، مشاور زندانی اش بوده و با ارائه اسناد و مدارک، «رفع شبهه» کرده است.

اما رسانه های ورزشی از ضمانت عزیزمحمدی، رییس پیشین سازمان لیگ برای خروج کفاشیان از اوین خبر دادند. پیش از عزیز محمدی، دادسرای اوین از پذیرش ضمانت دبیر فدراسیون فوتبال خودداری کرده بود.

با توضیحات دادستان تهران، مشخص می شود که اگرچه علی کفاشیان چنانچه خود تاکید کرده به عنوان «مطلع» راهی اوین شده بود اما با توجه به صدور قرار تامین، خروجش از آن جا به عنوان «متهم» بوده است.

احضار و بازداشت موقت علی کفاشیان در پی بازداشت مشاور پیشین او شهاب دادگرنژاد صورت گرفته است. دادگرنژاد متهم به اختلاس هنگفت مالی در عرصه فوتبال، از جمله تبلیغات دور زمین و دخالت در واگذاری امتیازات باشگاهها شده است. تخلفاتی که طبق گمانه زنی برخی رسانه ها از جمله سایت خبری بازتاب، بدون اطلاع و هماهنگی با مقامات بالاتر امکان پذیر نبوده است.

خبرنگار دیگری از دادستان تهران درباره رییس پیشین فدراسیون تیر و کمان سوال کرد که او از آزادی کریم صفایی خبر داد. جعفری دولت آبادی ارتباط پرونده کریم صفایی به کفاشیان را رد کرد.

هنگامی که کریم صفایی در زندان بود، فدراسیون تیر و کمان ایران تعلیق شد و از این به بعد اجازه حضور در میادین بین المللی با پرچم ایران را نخواهد داشت. شجاعی رییس وزارت ورزش ضمن بی اهمیت خواندن تعلیق، به خبرگزاری فارس گفت که این فدراسیون کارهای مهم تری دارد.

محمدعلی شجاعی در پاسخ به سوالی درباره ممانعت از حضور ایران در جام جهانی تیر و کمان به دلیل تعلیق، گفت: «اشکالی ندارد. چرا که کار نشده در مملکت زیاد داریم. نرویم جام جهانی چه اتفاقی می‌افتد؟ به کارهایی که باید در این چند سال به آن می‌پرداختیم و نشد به آن می‌رسیم. در مجموع کارهای نشده زیادی وجود دارد.»

به گفته دادستان تهران، محمدرضا طالقانی سرپرست فدراسیون ورزش باستانی نیز به عنوان مطلع در پرونده شهاب دادگرنژاد، پاسخگوی سوالات بوده است.

آقای طالقانی در این باره با اشاره به دوران ریاستش در فدراسیون کشتی، به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفت: معرفی نامه‌ای برای وزارت نفت و دانشگاه آزاد به شهاب دادگرنژاد داده بودیم. حالا من را به عنوان مطلع احضار کردند و پرسیدند جریان چه بوده که من نیز توضیحات لازم را ارائه دادم. دادگرنژاد در آن زمان کشتی‌گیر بود و فقط در حد یک کشتی‌گیر با فدراسیون ارتباط داشت.
XS
SM
MD
LG