لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۸

تساوی مقابل پدیده؛ استقلال برای پنجمین هفته بدون پیروزی ماند


در آغاز هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران چهار بازی برگزار شد که سه مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و فقط سپاهان اصفهان در برابر تیم انتهای جدولی راه آهن موفق به کسب پیروزی شد.

استقلال تهران که برای حفظ شانس اندک قهرمانی و کسب سهمیه لیگ آسیا نیاز مبرمی به پیروزی داشت، در دیداری نه چندان پر افت و خیز مقابل پدیده مشهد متوقف شد.

در شرایطی که دو باشگاه ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده و کار دو تیم دیگر نیز به روز آخر از مرحله گروهی کشیده، نمایش تیم‌ها در لیگ نیز بیانگر کیفیت فنی این مسابقات است.

در جمع ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات، هشت تیم حتی نتوانسته‌اند از میانگین یک گل زده در هر بازی بگذرند. در این بین، تیمی مانند پیکان که از خبرسازترین باشگاه‌های نقل و انتقالات بود، با هزینه هنگفت و خریداری چند ستاره از تیم‌های مختلف و جذب بازیکن خارجی، معدل نیم گل زده در هر بازی را به ثبت رسانده است.

استقلال که در روز تعطیل و چنین مسابقه حساسی هم نتوانسته بود بیش از سه هزار نفر را به ورزشگاه آزادی بکشاند، با نمایشی انتقاد آمیز باعث شد بار دیگر شعارهای تند اعتراضی هواداران در پایان مسابقه سر داده شود.

خستگی مشهود در چهره و ساق بازیکنان این تیم، پاس‌های اشتباه فراوان در میانه میدان، حرکات بی‌حاصل انفرادی جاسم کرار و تمایل تمام عناصر هجومی این تیم به نواختن ضربات آخر، از جمله دلایل توقف استقلال در این بازی بود.

در طرف مقابل، زمین افتادن مکرر بازیکنان پدیده و قطع مداوم جریان عادی بازی برای ورود برانکارد و کادر پزشکی نیز از ابتدای نیمه دوم، نوید دیداری بدون گل را می‌داد.

آخرین برد استقلال ۱۵ اسفند سال گذشته در هفته بيست و دوم مقابل نفت مسجدسليمان بود و بعد از آن ديگر در ليگ برتر به پيروزی نرسيده‌اند. اين پنجمين هفته متوالی در ليگ است که آبی‌پوشان در کسب پيروزی ناکام می‌مانند.

استقلال با اين تساوی ۴۴ امتيازی شد و در رده پنجم باقی ماند. پديده هم در رتبه نهم قرار دارد. استقلال در سال ۱۳۹۴ هنوز بردی نداشته است و کماکان در حسرت پیروزی است.

در ترکیب استقلال محسن فروزان، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، هرایر مکویان، خسرو حیدری (سید محسن کریمی)، هاشم بیک‌زاده، امید ابراهیمی، جاسم کرار، آرش برهانی (محمدرضا خرسندنیا)، سجاد شهباززاده و غلامرضا عنایتی بازی کردند.

با وجود خستگی آبی پوشان و کم اثر بودن چهره‌هایی مثل شهباززاده، سرمربی این تیم ترجیح داد از تعویض سوم خود استفاده نکند.

در دیگر بازی‌های برگزار شده، سپاهان اصفهان با سه گل بر راه آهن غلبه کرد. لوسیانو پریرا دو بار و مهدی شریفی برای سپاهان گل زدند. با این نتیجه، سپاهان ۵۰ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر در رده دوم قرار گرفت.

در جدال دو تیم قعرنشین خوزستانی، نفت مسجد سلیمان و استقلال اهواز به تساوی بدون گل رسیدند. نتیجه‌ای که ممکن است در پایان لیگ برتر، باعث سقوط هر دو تیم شود.

برخی هواداران نفت در اعتراض به نتیجه، باران سنگ را روی سر اعضای این تیم جاری کردند و بازیکنان این تیم نمی‌توانستند از رختکن به سمت درب خروجی ورزشگاه بروند.

گسترش هم در تبریز مقابل صبا قم با نتیجه صفر بر صفر متوقف شد. صبا سه هفته پیاپی است که همین نتیجه را به جا می‌گذارد و چهار هفته متوالی است که نتوانسته گلی را از خط دروازه حریفان عبور دهد.

XS
SM
MD
LG