لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۸

در غیاب جوانفکر وزیر ارشاد مدیرعامل جدید ایرنا را منصوب کرد


در غیاب علی اکبر جوانفکر، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، وزیر ارشاد، مجید امیدی شهرکی، مدیرکل امنیتی و سیاسی نهاد ریاست جمهوری، را به این سمت منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این حکم که روز دوشنبه ۱۸ دی ماه منتشر شده، محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای امیدی شهرکی را به مقام جدید منصوب کرده است.

علی‌اکبر جوانفکر، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، تیرماه سال ۹۱ به اتهام انتشار «مطالب خلاف موازین اسلامی» در ویژه‌نامه «خاتون»، به شش ماه حبس و همچنین به اتهام انتشار مطالب و تصاویر «خلاف عفت عمومی» در این ویژه‌نامه به شش ماه دیگر حبس محکوم شد. وی پنجم مهرماه بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیتش به زندان اوین منتقل شد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی‌اکبر جوانفکر، که روز دوشنبه پس از مرخصی از بیمارستان به زندان اوین رفته بود، با مرخصی‌اش موافقت شده و در همین روز به خانه رفته است.

محمد، فرزند علی اکبر جوانفکر، در این باره به ایسنا گفت: «با توجه به شرایط جسمانی پدرم، با مرخصی یک هفته‌ای او موافقت شد.»

علی اکبر جوانفکر به مدت ۱۲ روز در بیمارستان آتیه تهران بستری بود.

بازداشت علی اکبر جوانفکر که در زمان حضور محمود احمدی‌نژاد در نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت، انتقاد رئیس جمهور ایران را به همراه داشت. وی پس از بازگشت از سفر موضوع بازدید از زندان اوین را مطرح کرد و اواخر مهرماه در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، خواستار صورت گرفتن هماهنگی‌های لازم برای بازدید وی از زندان اوین شد.

پس از آن‌ که قوه قضاییه با این درخواست مخالفت کرد؛ محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای دیگر خطاب به آقای لاریجانی این مخالفت را خلاف قانون اساسی دانست. صادق لاریجانی سوم آبان‌ماه در واکنشی به این نامه سرگشاده تأکید کرد که رئیس جمهور ایران «به هیچ‌ وجه» حق ندارد «بدون هماهنگی» از زندان اوین دیدار کند.
XS
SM
MD
LG