لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۹

تير دروازه، دهمين تساوی پرسپوليس را رقم زد


آخرين بازی از هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال ايران در ورزشگاه آزادی بين تيم‌های پرسپوليس تهران و فولاد خوزستان به تساوی بدون گل انجاميد. نتيجه‌ای که فولاد را در رده سوم و پرسپوليس را در رده يازدهم جدول رده بندی قرار داد.

به اين ترتيب از ۹ بازی اين هفته، شش مسابقه بدون رد و بدل شدن گل به پايان رسيد که اعدادی معنادار از کيفيت رقابت‌های ليگ برتر فوتبال ايران است و با انتقاد سرمربی تيم ملی فوتبال ايران نيز مواجه شده است.

فولاد خوزستان پس از هفته هشتم ليگ برتر و شکست مقابل ذوب آهن اصفهان تاکنون متحمل شکست نشده و شانزدهمين بازی بدون شکست خود را مقابل پرسپوليس جشن گرفت.

حسين فرکی که نيم‌فصل اول فصل قبل را هم در نفت تهران توانسته بود نتايج خوبی بگيرد، پس از آن که فصل جاری در فولاد خوزستان جايگزين مجيد جلالی شد، در ابتدا نتوانست رضايت هواداران سختگير فولاد را جلب کند و حتی سر او را که روی نيمکت نشسته بود، با سنگ شکستند! در ادامه اما اين تيم با روند رو به رشد چشمگيرش، به طور مستمر ارائه‌گر يکی از فنی‌ترين و جذاب‌ترين بازی‌ها در چارچوب ليگ بوده است.

در بازی پرسپوليس و فولاد که کارلوس کی‌روش به همراه تمام دستيارانش نيز حضور داشت، هر دو تيم موقعيت‌هايی را روی دروازه هم تدارک ديدند اما فولاد موقعيت‌های گل بهتری داشت. خصوصاً ضربه لوسيانو که به تير دروازه برخورد و داخل چارچوب نرفت. ضربات بی‌دقت اسماعيل شريفات و شتابزدگی آرش افشين نيز مانع از دستيابی اين تيم به گل شد.

عبدالله کرمی در قبل خط دفاعی فولاد همراه با ارشاد يوسفی سنگربان اين تيم و بختيار رحمانی در ميانه ميدان، روز خوبی را در ترکيب فولاد سپری کردند.

در طرف مقابل مهاجمان ملی پوش پرسپوليس مانند بازی های قبلی کم‌فروغ ظاهر شدند. محمد قاضی که به تازگی از بند مصدوميت رها شده، ۳۵ دقيقه بازی کرد. به کريم انصاری فرد نيز به خاطر عملکرد ضعيف در ديدارهای قبلی فقط بيست دقيقه فرصت حضور در زمين داده شد.

نيلسون، غلامرضا رضايی، مارکو پروويچ، محمد نوری و سيدجلال حسينی از بازيکنان پرتلاش پرسپوليس در مصاف قرمزهای تهران و اهواز بودند.

نيلسون کوريا به رکورد گل نخوردن خود تداوم بخشيد. او چهار ديدار پياپی است که قفل دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. غير از اين سنگربان برزيلی، در ترکيب پرسپوليس سيدجلال حسينی، محسن بنگر، اميرحسين فشنگچی، مهرداد پولادی، حسين ماهينی، عادل کلاه‌کج (۵۹ - محمد قاضی)، مارکو پروويچ، محمد نوری، هادی نوروزی (۷۴ - کريم انصاری‌فرد) و غلامرضا رضايی به ميدان رفتند.

برای فولاد خوزستان ارشاد يوسفی، عبدالله کرمی، اميد خالدی، مهدی اميرآبادی (مهرداد جماعتی)، مهدی نوری، شهاب کرمی (عباس پورخسروانی)، بختيار رحمانی، اسماعيل شريفات، لوسيانو پريرا، آرش افشين (ساسان انصاری) و لئوناردو پادوانی بازی کردند.

در حاشيه اين مسابقه، ريزش شديد مقابل تونل ورزشگاه آزادی مشکلاتی را به وجود آورده بود. اين ريزش به دليل استهلاک و ترکيدن لوله‌های آب در انتهای تونل ورزشگاه آزادی اتفاق افتاده است. به همين دليل از ورود ماشين‌ها به داخل استاديوم آزادی و توقف مقابل تونل جلوگيری می‌شد.

يحيی گل‌محمدی پس از تساوی بدون گل تيمش، به کادر فنی فولاد خوزستان تبريک گفت و اين تيم را مدعی قهرمانی ليگ برتر دانست.

سرمربی پرسپوليس درباره بازی آينده پرسپوليس گفت: در ورزشگاه آزادی با نفت بازی داريم و می‌دانيم بازی سختی است. مقابل تيم‌هايی که خوب دفاع و ضدحمله می‌کنند بايد با برنامه بازی کنيم.

حسين فرکی سرمربی فولاد هم عقيده داشت اگر مهاجمان تيمش توجه بيشتری می‌کردند می‌توانستند سه امتياز بازی را بگيرند.

فرکی درباره داوری مسابقه گفت: «عادت بدی شده که تيم‌ها به داور اعتراض می‌کنند. برخی مربيان و مسئولان می‌خواهند اشتباه خود را گردن داوران بيندازند و اين بی‌انصافی است که تحمل باخت را ندارند. اين تفکر غلط است. مديری که از داور انتقاد می‌کند آيا تاکنون وسط زمين فوتبال ايستاده تا ۱۰ هزار تماشاگر را ببيند؟»
XS
SM
MD
LG